20 februari 2012

Esmeralda aka Rapunzel aka Trassel

Så här ser somliga ut i håret när det är nytvättat, nyborstat och sen en natts sömn på det. Bara att börja om från början igen, bilden visar inte riktigt hur mycket tovor som finns där men det tar ca 45-60 minuter att reda ut allt och fläta håret.

Lilla fröken Pålerud ska förvisso klippa sig bara mamma får fram saxen, minst en decimeter ska av. Inte för att det hjälper i jakten på tovorna, de sitter betydligt högre upp och för att få bort dem hjälper det inte att klippa en ynka dec, Som ni förstår så är det flätor som gäller för lilla Rapunzel.

Tjockt hår är bara förnamnet, jag skulle vara kanonglad om jag bara hade tjockleken av den ena flätan på mitt huvud. Lutar åt att hon ärvt sin pappas tagel. ;-)


 

Här i Gammelbo har livet sin gilla gång och det blir inte så mycket tid i Blogglandia, har förvisso en massa inläggsidéer i huvudet men inte tid att förverkliga dem. Den här veckan är det dessutom Sportlov så vi tänkte  göra ett besök hos Morsan på onsdag, jag har beställt Janssons. *mums*

Ha nu en mysig vårvecka!


15 kommentarer:

Elna sa...

Vilket hår, men hon är så söt i flätor så du får inte klippa för mycket *ler*. Janssons låter inte alls dumt, jag får nog också göra en.

Ha en fortsatt bra måndag.

Kram

Sofia sa...

Hoppas inte söta fröken är håröm! Kram

Gamla mamman sa...

Men vilket hår!! Så vackert! Säger som dig, en av de där flätorna hade varit nog för att få tjockt hår.

Ha en fortsatt fin dag söta!
Kram

Rosor och Pioner sa...

Vilket hår hon har tösen...klipp inte av för mycket, köp en större flaska hårbalsam istället.

Kraaaaaaaam

Livet - här och nu sa...

Ja, det där med tovor i håret brottas vi med ständigt. Tjejerna ska tvunget ha långt hår men det där med att borsta håret är inte poppis.....men ska man ha det ena så får man leva med det andra utan all gnälla och klaga......

Men vilket underbart och härligt hår, så lååååångt!

Ha en bra måndagskväll!

Kram Pernilla

Vardag och flärd sa...

Åh, vilket hår hon har! Och så söt hon är!
Ha ett riktigt härligt sportlov!
Kram Eva

Hilde sa...

Men åååhh vilket underbart hår. En riktig sötnos med tjockaste flätorna. Ha en mysig sportlovsvecka...
Kram

Carinale sa...

Hej bästa favvobönan :)
Japp, här jobbas det förjämnan.
Det är helt fantastiskt att ha förmånen att ha ett jobb som man älskar och som man får uppskattning för att göra.
Man växer som människa å andra sidan är man ibland rädd för att vakna och inse att man bara var en bluff.

Men nåja, det här är verkligen jättekul. Visserligen blir både blogg, vänner och bekanta lidande - det är smällar man får ta.

Kul att barnen tar körkort.
Första halvåret brukar de vara villiga att köra, sen brukar det vara kört hehe...
Sebban körde iofs hem mig från stan så sent som i fredag. Då blev mamma glad.

Hälsa alla
Kraaam
/Carina

Unknown sa...

Herregud vilket hår! Och jag har glömt att svara tidigare, nån lunch hinns inte med i morgon. Däremot funderar vi på Lek&Buslandet på fredag. Kan det vara intrrssant? Kram!

Maddie sa...

Vilket underbart fint hår! Även med tovor :) Det känns igen, jag har själv en trasselsudd här hemma som jag till slut måste tvinga in i duschen med en massa balsam för att få reda ut testarna.
kram

Jenny sa...

Sötnos!Vad fin hon är flätor din Esmeralda! Önskar jag hade haft hälften så tjockt hår som hon:)

Ha ett mysigt sportlov på Gammelbo!

Kraam Jenny

Pilgården-Susanne sa...

Hoppas ni får ett skönt sportlov!
Idag har jag vårkänslor! Solen skiner o det smälter på taken.
Lite synd för barnen att det töar när dom ska ha sportlov.
Kram Susanne

Unknown sa...

Nämen sötelöken!!!!! :D
Kram på dig underbaring

Unknown sa...

Jag har väl inget tagel till hår, bara långt ovårdat gråaktigt hår...

Kram min böna

F

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint och så mycket!
Men, så klart jobbigt med tovor! Är lilla fröken håröm?

Ha en skön söndagskväll!
Agneta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...