2 maj 2012

Property Ladder

Jepp, så heter mitt nya favoritprogram och min nya idol är således Sarah Beeny. Hon är programledare för ovanstående program som går på 8:an och en beundransvärd person i mina ögon. Så okonstlad och jordnära, ibland nästan helt utan smink. Tänker på kontrasten till amerikansk tv där du knappast får en roll om du inte är size zero, opererad x antal gånger samt supersminkad.

Nåväl, nu är det inte henne jag gillar mest utan programmet som sådant. Hur kul är det inte att se folk renovera och tjäna pengar på det. Hade jag bott i England så hade jag garanterat velat jobba med fastighetsrenovering, till skillnad från Sverige så finns det ju pengar att tjäna där. Man fascineras verkligen av hur enkelt allt verkar vara där och hur billigt det är jämfört med Sverige inom vissa områden, tex kök & badrum.

Måste erkänna att det förekommer lite skadeglädje också när folk misslyckas för att de är så dumma att de inte tar hennes råd på allvar och tror de vet bättre. En del är verkligen giriga och tar dumsnåla beslut men det finns de som är kloka nog och lyckas med både det ena och det andra.

Vad tycker ni, brukar ni se Property Ladder?


Bilden på Sarah har jag snott på Amazon.com.


Har varit trött på Blogglandia ett tag men det börjar gå över, tyvärr så blir det bara mindre och mindre tid vid datorn nu när man kan börja vara ute. Här i Gammelbo har vi haft några underbara dagar över helgen alldeles ensamma jag och Esmeralda.

Fredrik är i San Diego och kommer tillbaka på fredag. Jag upptäckte i går att DeepFling ligger några mil norrut så jag har mailat honom adressen och håller tummarna att han får tid att åka dit. Ni vet väl att han är min utsände Mollyrapportör?! ;-)

Nu kallar arbetet här hemma men jag ska ta mig i kragen och visa lite bilder från Skottland så småningom.


10 kommentarer:

Solid sa...

Hej!

Här har du en till som tycker om Property Ladder och inte minst programledaren. Jag tycker man lär sig av henne och varje gång blir jag lika sugen på att hitta ett projekt att jobba med men än så länge är det bara en tanke men en skoj sådan. Kanske som en glad pensionär.
Kul att se dig här igen förresten och det knäppa är att det går fortfarande inte att lägga till dig och inte heller fredagsmailsbloggen på min lista, det är ju pinsamt och jag vill ju ha er där men tekniken säger ifrån.
Kramar på dig däruppe från Eva

Elna sa...

Nej jag har inte sett det men jag ska efter din fina reklam *ler*. Du får ha en fortsatt fin dag.

Kramen
Elna

Hilde sa...

Åh, Bönan is back! Vad kul:)
Jag har aldrig sett programmet, men jag borde nog det.
kram

Vardag och flärd sa...

Kul att se dig igen! Nej, det programmet har jag inte sett.
Ha det fint!
Kram Eva

andi sa...

Hej!
Säger som föregående, Kul att "se" dig igen! :) Det är väl ett friskhetstecken att du inte sitter vid datorn lika mycket ;)
Jag borde låsa in min mobil och kanske även den här laptopen och kasta bort nyckeln ett tag så jag i n t e slänger bort tiden! Just nu har jag dåligt samvete över att jag inte är ute och går med stavar :P Då ömmer jag mig vid datorn istället. Nej nu jag måste ta mig i kragen och åka upp till Storå, lovat mor att ta med henne på en runda. Hon har inte körkort.
Hur ofta är du in till the Big City: Linde?

Kram kram***

andi sa...

Hihi, läste min kommentar innan och det såg ut som jag tyckte att du satt vid datorn för mycket förut, men så menade jag förstås i n t e!!! Haha :)

Unknown sa...

Har aldrig sett det programmet.....
Och gärna lite Skottlandsbilder tack! Vi ses nästa vecka! Kram

Pilgården-Susanne sa...

Hej!
Kul att få ett livstecken från dig. Jag brukar också titta på det programmet, det är så kul att se förändringen men precis som du säger sitter man o räknar om till sek och förundras över hur billigt det verkar.
Kram Susanne

Jenny sa...

Halloj Bönan!
Har inte sett property ladder men har hört om det från syrran, det är ett av hennes favvoprogram:)

Hoppas ni haft en mysig helg på Gammelbo!

Kraam Jenny

Jenny sa...

Halloj Favoritbönan;)
Tack för dina alltid så goa kommentarer hos mig, blir så glad när du skriver några rader:)

Låter som ni har en mysig tid framför er i stugan o i Köpenhamn, enjoy!!

Här har jag roat mig med att grunda mer pärlspont idag, Peter har hjälpt en av våra äldre grannar med en krånglande gräsklippare, sedan kom lillebror med familj på middag, det var trevligt.
Nu ska jag passa på att blogga lite medans Peter kollar in film på datorn:)

Ha det gott så hörs vi senare!

Kraam Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...