27 augusti 2011

Fyra små gummor besöker Två Små Gummor i Nora


För exakt en vecka sedan var jag på en liten Mollyträff i Nora. När jag vaknade på morgonen hade jag feber och var förkyld men inget kunde hindra mig från att åka för det här var något jag längtat efter.

Tråkigt nog var vi det inte så många som kunde komma men till slut blev vi förutom mig, Linda som fixat och grejat allt, Moa tillika Lindas dotter samt Anne aka Frösötös från självaste hufvudstaden.

Att Linda är kalastrevlig har jag nog tjatat om tidigare men att hon hade en jättegullig dotter visste ni kanske inte om. Frösötösen träffade jag för första gången och hon var jättemysig, det blev mycket bladdrande och fnissande under dagen.

Vi strosade kring ett tag i Nora och åt middag innan vi styrde kosan mot Två Små Gummor klockan 14.00. Där fick vi ett underbart mottagande med både bubbel och tävling, den senare var utlottning av ett Chill Norway-plagg som vår underbara värdinna Linda kammade hem och det var hon verkligen värd.

Inne hos gummorna provade vi kläder så jag trodde jag skulle svimma till slut, det berodde nog alvedonen som var på väg ut ur kroppen tror jag. De gulliga tjejerna på butiken hade plockat ihop en goodiebag åt oss som inte gick av för hackor, jag trodde knappt mina ögon när vi tittade igenom den vid fikat efteråt.



Nedan har jag plockat ur min goodiebag som innehöll allt ni ser nedan, gladast var jag nog åt kortleken från Odd Molly. Jag lyckades byta tygpåse från Container med Linda för min såg ut som något från Pip Studio men innehållet behöll vi, i min låg en rosa sjal som var jättesöt.

Jösses vad trött jag var när jag kom hem, jag stupade i säng kan man säga. Men oj så lycklig efter en så lyckad och kanonhärlig dag, självklart fick jag något mer med mig hem men det visar jag i nästa inlägg.

Just nu sitter Fredrik och ser på inspelat kval inför Formel 1 morgon och jag känner att det börjar bli dags att avrunda den här dagen. Jag var nyss ut en sväng på bron och trots att klockan är 23.00 så är det över 20 grader varmt ute, det är ju helt fantastiskt.

Nu ska jag snart publicera det här och gå och lägga mig, önskar er alla en härlig söndag i morgon!


6 kommentarer:

Jenny sa...

Wow, vilken härlig goodiebag ni fick!! En kortlek från Odd Molly skulle jag oxå vilja ha:)

Hoppas du kryar på dig!

Kraam Jenny

Jeanette sa...

Vilken härligdag nu hade!
Kram

Fröken Abbe sa...

Det såg verkligen härligt ut! Och vilken goodiebag sen! Undrar vad du fick med dig.
Kram

Lingonberrie sa...

Wow vilken dag ni hade. Nästa gång kommer jag om det blir flera gånger?

kramar och ha en fin Javabönadag!

Stina sa...

Så mysigt.:-) Kram Stina

Unknown sa...

Ja vilken goodiebag vi fick! Det var himla trevligt och vi gör om det till våren:) Kram på dig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...