29 augusti 2011

Mollysar från Nora


Inför Noraträffen hade jag sålt av en hel del mollysar och annat på Tradera så jag hade en slant på fickan när jag åkte dit. Med mig hem fick jag en sak som det inte var meningen att jag skulle ha, jag kunde dock inte låta bli den efter att ha provat den. ;-)

#787 Velourette plain dress ~ darc lilac



Förutom velouren så hittade en klassiker hem till mig, nämligen den här vackra tishan:

#13 Klassiker t-shirt ~ flanellgrey heart


Jag har ju anmält mig till Mollyträffen i Göteborg så nu blir det Traderaförsäljning hela månaden för att få in lite kosing. Det finns ju några plagg till som jag skulle vilja ha från A/W 2011, bland annat en klassiker som inte fanns hos Gummorna i Nora.

I morgon ska jag eventuellt ut och plocka Karl Johan till försäljning, enda kruxet är att jag måste åka 20 mil för att lämna svampen och jag har räknat ut att jag bör tjäna över 200 spänn för att gå jämnt upp med bensin. Dagspriset på finaste Karl Johan i dag var 25:-/kilot och med tanke på hur mycket svamp som finns här så ska jag väl kunna fixa det.

Som sagt, vi får se vad som händer i morgon. Regnar det tänker jag inte springa i skogen hela dagen men jag hoppas verkligen på vackert höstväder. Ska gå upp extra tidigt och packa matsäck tänkte jag och sen ska Emmis få se efter Esmeralda när jag åker med svampen på kvällen. Fast det vet han inte om än och tur är väl det för då lär han protestera. *hihi*

Önskar alla en härlig måndagskväll och en vacker tisdag!

9 kommentarer:

http://lindilooscorner.blogspot.com sa...

Åhå!!! Veloretten är ljuvlig och jag är glad att jag inte sprang in i en i lördags för då hade det varit kört och nästa månadsbudget hade spräckts ;)
Och klassikern är jag ju också sugen på, i vitt (fantastifullt va)
Finfina köp!
Kram!
Loo

VivanDivanGoesFashion sa...

Vad mysigt att få komma ut i skogen :-) Bara det är ju värt en del

Underb ar färg på Velouretten. Ska bli sååå himla spännande med träffen. Lääängtar :-)

Kram
/Vivvi

Anonym sa...

Den lila är ljuvlig! Jag får gratulera till ett bra köp.

Kram

Jeanette sa...

Jag förstår att du inte kunde motstå.....den lila färgen är underbar.
Mysigt med svampplockning.
Kram

Lingonberrie sa...

Fina klänningen, jag säger som ovanstående...färgen är ju som mumsplommon.
Ska du plocka svamp för att köpa mollysar? Det är ju jätteroligt. :-D

kraaaaaaam!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad duktig du verkar vara på äpplen och äppelsorter:)

Vilken snygg Mollyklänning du fick med dig hem från Nora! Vad spännande med Mollyträff i Göteborg! Hoppas du får sålt riktigt mycket svamp nu;) Själv är jag fattig som en kyrkråtta så OM plagg finns inte på kartan för mig på ett bra tag:) Vi har precis fått lägga en massa pengar på en ny brännare till pannan..Tråkiga men nödvändiga utgifter..suck!

Ha det bra på Gammelbo!

Kraam från Kråkered

♥ Bina ♥ sa...

Ohhh klänningen är urfin! (den färgen skulle inte funka på mig men jag önskar såååå...)

Ja jag rensar för fullt i mina garderober också för att ha möjlighet att shoppa - OM jag hittar nåt på träffen.

Hoppas du får en toppfin dag!
KRAMAR

Stina sa...

Vill också ha...:-) Kram Stina

Fröken Abbe sa...

Vad fin velouren var i den färgen! Riktigt härlig höstfärg!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...