31 augusti 2011

Varsin Odd Molly-kasse till mig & Esmeralda


Första semesterdagen för Fredrik var vi i Stockholm, där hann vi med ett litet besök på OM-butiken som vid tillfället hade 30% på pre-spring. Det var varmt inne på butiken men jag provade en massa kläder ändå, man måste ju passa på när man är där. Det var för övrigt mitt första och enda besök där, Fredrik däremot kan väl kallas stamkund vid det här laget. ;-)

Esmeralda som aldrig kan vara tyst när vi är någonstans höll så klart på att trackassera de 2 gulliga mollytjejerna som jobbade, tack och lov hade en av dem en fyraåring så hon hade all förståelse i världen för alla konstiga frågor de fick stå ut med. Självklart charmade hon åt sig en klippbok som hamnade i en alldeles egen kasse och på bilderna nedan kan ni se hur hon är i full gång med saxen.


Även jag kom ut från butiken på Humlegårdsgatan med en liten kasse, nedan ser ni sommarens mest använda tunika. Hade inte alls spanat in den tidigare men oj så fin den var när jag väl fick se den irl.


# 725 Bluskies bell tunic - chalk




Det blev ingen svampplockning i går för jag insåg i min iver att det var för långt att åka till uppköparen, så det får bli att kränga mer saker på Tradera i stället för att få loss lite flis till 1 oktober. Inte för att jag har tänkt att handla mycket utan snarare för att har jag inte pengar med mig så lär jag ju hitta både det ena och det andra jag vill ha. Lite som att ha paraply med för att det inte ska börja regna. *hehe/

Eftersom vi gjorde ett ryck och röjde lite på vinden i helgen som var så har jag hittat på en hel del som lämpar sig för Tradera. Har också en eller två mollysar som ska säljas, samt några kläder efter Esmeralda. Vi åkte i väg med 4 säckar kläder och skor till UFF, en del kläder var kvar sen innan jag fick Johanna för 20 år sedan.

Nu har jag bara en enda kartong där jag lägger nostalgikläder, dvs kläder som ska sparas för framtida generationer. Jag minns själv hur roligt det var att botanisera bland min mormors gamla kläder, icke att förglömma morsans gamla 60-talskläder.

Sparar du mycket kläder?


7 kommentarer:

Unknown sa...

Nej här sparas inte mycket! Har kvar nåt enstaka plagg från bebisåret och Vincents första skor bara.
Lunch på tisdag? Tänkte dra en sväng till Nora när V är hämtad. Ska hämta en sak hos Gummorna. Du kanske vill med dit?
Kram!

Jeanette sa...

Perfekt klippbok för din dotter!
Hoppas du får sålt en massa så du kan ha lite deniros i plånkan till träffen. ;)
Kram

Lingonberrie sa...

En sån fining du fick med dig! Jag spara lite speciella kläder och allt handsytt från min mamma. Lite av mormors grejor också.:-D
kramar

Anonym sa...

Kul att har varit på OM och kassarna är riktigt söta. Spännande att få höra om Molly träffen. Vinner du inte min utlottning kan du beställa ett par om du vill:)

Kram

Anonym sa...

Hej Maria!
Det blir nog en riktig liten Mollytjej av Esmeralda, hon brås nog på mamma;)

Vilken snygg tunika du fick med dig hem, söta kassar oxå!

Jag har vindsförråden fulla av både mina o Tindras gamla kläder, skulle nog behöva rensa lite:)

Ha en bra dag på Gammelbo!

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

Mycket annat & lite betong sa...

Nu är du verkligen igång, så många inlägg du hunnit med!
Tack för försäljningstipsen! Jag har funderat mycket på hur jag ska bli av med lite grejor.

Jag har också gått igenom en del gamla kläder med hjälp av dottern. När hon är med blir det mycket till insamling. Annars sparar jag för mycket. Tror att jag ska sy om något i framtiden, men det blir ju oftast inte av.

Ha en skön torsdag!
Agneta

Designe sa...

Så härligt att ni fick varsin påse och att hon fick en katalog att klippa i oxå!:) Hur mkt Mollykläder har du egentligen?! :)...men du säljer lite oxå alltså? Sen jag för några år sen började köpa lite gammeldags/romantiska kläder som ändå är rätt tidlösa så har jag upptäckt att jag inte behöver köpa så mkt för jag har kläder, tycker inte jag hunnit använda dessa tillräckligt för att slänga än. Men..nu var jag på Lindex igår för att köpa nåt för min 30% rabatt kupong..slutade med 3 tröjor, 1 kofta och ett par röda jeans! :) Ibland blir jag lite less på mina tunikor och min romantiska stil och vill bryta av med nåt rockigare! :) Ha en fin vecka! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...