19 november 2010

Välkommen Julia!


Du är såååååå efterlängtad. =)

Jag pratar om Didriksons Julia i vitt som jag letat efter på nätet samt på alla möjliga ställen utan att kunna hitta i min storlek, rätt färg och dessutom till det pris som passat min plånbok.

Efter några telefonsamtal till olika affärer lyckades jag på onsdagseftermiddagen lokalisera en jacka i Mjölby. Min älskade Fredrik var på väg hem från Småland och fick åka in på vägen hem och hämta min undanlagda Julia.


AWARD

Nu till något helt annat, nämligen en Award som jag har fått "in da house" så att säga. Fredrik fick nämligen en Award av favvotrollet Carina för ett tag sen och han hade stort problem med att hitta ett antal bloggar att skicka vidare Awarden till. Alltså hamnade den hos mig trots att det känns lite som "Klubben för inbördes beundran". ;-)

På tal om just "Klubben för inbördes beundran" så fungerar det ju lite så här i bloggvärlden, det är oftast samma människor som är in till varandra och kommenterar samt ger glada tillrop.

Är det här ett problem?

Nä, jag tycker inte det. Vad spelar det för roll egentligen att det blir lite KFIB när syftet med bloggande oftast är att sprida glädje. De flesta bloggar ju för att det är kul och att bloggandet gör en glad, Just av den anledningen tycker jag inte att det gör något att man är ett litet gäng som glädjer och peppar varandra så länge syftet är uppnått.

Awarden säger att man ska berätta 7 saker om sig själv och jag har fått den här Awarden en gång tidigare och det hör en bild till, som fastnat någonstans på vägen. Därför tänker jag inte skicka den vidare utan ger er bloggläsare en utmaning i stället.

Gå in till 3 nya bloggar som ni aldrig läst tidigare och skriv en uppmuntrande kommentar i dessa, det tänker nämligen jag göra. Jag är alldeles fullkomligt övertygad om att ni kommer att göra någon glad i så fall, om inte så i alla fall er själva. För visst är det väl kul att göra andra människor glada?


7 saker ni inte visste om Javabönan:
  1. Älskar att sy men har inte sytt så mycket sen jag flyttade till Gammelbo, har i alla fall ett jätteförråd med tyger som väntar på mig.

  2. Jag har jobbat på I13 i Falun som ansvarig för vpl-resor när jag var 20 år. Kan ni tänka er ett bättre jobb i den åldern? ;-)

  3. Min favvofilm när jag var liten var Djungelboken, mamma och jag såg den på bio minst 3 gånger och sen fick mamma berätta den som godnattsaga varje kväll. Eftersom den är så lång så försökte hon minska ner storyn men då sa jag alltid följande: - Mamma, du glömde det där med ormen!

  4. Jag är envis som tusan och ger mig aldrig om jag inte har fel, vilket i princip aldrig händer.

  5. Har jobbat 3 år med telemarketing och då ringt B2B tack gode gud för jag hade aldrig orkat ringa till privatpersoner och tjata. Detta har medfört att jag inte är särskilt förtjust i att prata i telefon numera.

  6. Jag är en kattmänniska men tycker också om hundar, dock skulle jag inte kunna skaffa hund för att det innebär ett sånt stort ansvar. Det är ungefär som att skaffa barn som aldrig blir stora och tar dessutom en hel del tid i anspråk.

  7. Har numera återupptagit min träning på gym. Kan meddela att jag tränat 2 gånger i veckan i en månad och det är underbart. Tränade i några år innan jag flyttade till Gammelbo och har sen inte rört mig på 5 år ungefär så det är verkligen välbehövligt.

Nu har jag skrivit mer än vanligt och ska inte tjata mer, vill i alla fall att ni tar min uppmaning på allvar och besöker 3 nya bloggar och kommenterar.

Ha nu en riktigt härlig helg allihopa!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Hej gumman. Har också reagerat på det ibland.. ÄR det ett problem att vi är positiva och ger varandra komplimanger. Dock håller jag med om att det är lite väääääl inbördes beundran och skall absolut anta utmaningen att ge mig ut i "världen". Grattis till award OCH fina jackan. KRam sötnos!

Annelie sa...

Grattis till både awarden o Didriksson-jackan! Gillar också deras jackor, har själv två stycken. (har hundar o är ute mycket..)
Tycker nog inte det gör så mycket med inbördes beundran! En form av uppskatting som man gott kan dela med sig av..
Ha en bra fredag!
Kram

Unknown sa...

Annelie: Tack så mycket! =)

Didriksons gör fina saker, jag har sedan tidigare ett regnställ som jag gillar.

Hundar kräver ju en hel del utevistelse och då förstår jag att man vill ha ordentliga kläder på sig när man är ute så man slipper bli blöt eller kall.

Ha en härlig fredag du med och kul med nya besökare, du hade ingen egen blogg så jag skriver här.

Kraaaaaaam

Carinale sa...

Jag kan bli så trött på denna inbördes beundran.
Fasiken vad jag har lust att skriva 'nej, tyvärr men det där var varken din färg eller modell' - men gör det inte...
Vet inte om det är feghet eller dumhet.
Men för mig är det galet att slänga iväg komplimanger om klädkombinationer som faktiskt, i mina ögon inte är särskilt snygga.

Med en inomhustemperatur på runt 23 grader ska vi inte klaga, med infravärmen och 100 ljus i uterummet så blir det rätt okej temperatur även där. Inga 23 grader, men helt okej =)

Kraaam
Stilexperten

Designe sa...

Haha..grattis till Julia! jag letade kommunen runt efter en Sophie för lite över en månad sen och fick tag på den 10 mil bort till slut på Intersport! Den är oxå vit och jag älskar den! :) Ha en trevlig helg!

Charlotte sa...

Kikat in till dej nån gång och gillar det jag sett! Men minns inte om jag kommenterat nån gång. Funderat lite i samma tankar som dej : klubben för inbördes beundran.... Funderar på att skriva mina tankar i min blogg. Du får väll kolla nån gång!
Trevlig helg!

Mycket annat & lite betong sa...

Vad lustigt!
Just idag har jag redan besökt nio för mig nya bloggar och skrivit kommentarer.

God kväll!
Agneta

andi sa...

Hej Kompis!
Fin jacka och grattis till att du
fick tag på den :)
Inbördesbeundran, jag vet inte.. man hoppas ju i alla fall att den som skriver nåt positivt menar det den säger för annars är det ju lite meningslöst kan man ju tycka.

Vakul att du kommit igång med att träna. Jag har TÄNKT på träning i ett år ;) Har du hört nåt så dumt?, jag betalar varje månad på Nautilus men är aldrig där.
Men snart kommer jag ta steget... jag har i alla fall solat där ett par gånger. Känner in atmosfären lite runt gymmet ;)Snart kanske jag står bredvid dig på löpbandet ;)

Ha en mysig helg!

Kram Anki

Unknown sa...

Fin jacka! Inget för mig dock, vitt är inte vitt speciellt länge;) Kram!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Jättesnygg jacka, vad kul att du fick tag i en:)

Känner att jag ligger hopplöst efter med att besöka de bloggar jag brukar följa så jag får hoppa över 3 nya just nu;)

Vad duktig du är som börjat träna! Tänk om jag kunde göra det oxå, det stannar tyvärr bara i tanken hos mig:)

Ha en trevlig vecka på Gammelbo!

Kraam Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...