23 november 2011

Nytt madrassöverdrag till kökssoffan


Madrassen som ligger i kökssoffan har fått ett nytt överdrag, det blev gammalt men nytt om ni förstår vad jag menar. Mönstret är gammalt men tyget är nytillverkat och den här gången har jag valt beige variant av tyget.


Eftersom jag har ett antal hårbollar som ligger i soffan så får det ligga en gammal ripsmatta ovanpå, det var nog krångligt att få på tyget så jag vill inte ta av och tvätta alltför ofta. ;-)


Ser väl inte så juligt ut men jag tänkte byta kudden i mitten mot en vit som har texten GOD JUL broderat med rött på, så blir det genast lite mer julstämning. Kuddarna längst ut kommer från HIMLA, nr 2 från vänster är köpt i Leksand på LANTLIV, 3:an kommer från en inredningsaffär i Linde vars namn jag inte kommer ihåg. Kudden i mitten kommer från MILJÖGÅRDEN och den har jag köpt av en jättegullig tjej i Karlstad som har en fin butik som heter Noll54 Interiör, slutligen den sista kudden är antik och köpt på Nora Diversehandel.



Mina pellisar är kvar i köksfönstret och någon blommar med vita blommor, det ser riktigt somrigt ut faktiskt. Men till helgen ska ju adventsstakar och stjärnor upp så då får de väl flytta på sig. Jag har redan hunnit köpa några vita hyacinter som jag ska sätta fram då plus en vit julstjärna, allt för att komma i julstämning.

Nu mina vänner ska jag mysa i tv-fåtöljen med lite glass. ;-)

Önskar att ni har det lika mysigt som jag har!

19 kommentarer:

Mollymera sa...

Åhhh, vad jag gillar din kökssoffa, med de fina kuddarna! Har tänkt köpa tyg och sy kauddar till soffan. Har lite ideér i huvudet ;-)
Kram

Nillis sa...

Vad fint :-) Jag gillar också den lantliga stilen. Ha en mysig kväll. Mvh Pernilla

Unknown sa...

Jag var in på 054 i Karlstad för några veckor sedan. Myyyyycket fint där:) Kram !

Felix sa...

Åh, så mysigt med alla kuddarna i kökssoffan!

Och härliga bilder på alla söta kattungarna som jag knappt har hunnit med att titta på!

Återkommer gärna till din tävling, men det får bli en annan dag...

Novemberhälsningar
Elisabet

Jenny sa...

Åh vad fint!! Gillar både tyget, kudarna o de vackra tapeterna på väggen bakom soffan:)

Jag har oxå pellisar kvar i fönstren..de får nog flytta ner till källaren nu till helgen, de känns inte så "juliga":)

Ha det bra!

Kraaam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En soffa där man vill slänga sig ner direkt, är så mysigt med alla kuddar. Så fina allihopa och jättefint nytt överdrag till soffan.
Kramar
AnnaMaria

Pilgården-Susanne sa...

Oh vad fint!!! Ser riktigt lantligt o mysigt ut! Det blir ju jättetomt (skönt kanske?) när all små missarna flyttar.
Kram Susanne

Designe sa...

ÅH det blev ju superfint! Såå himla fint med ripsmattan ovanpå där!

Tänkte på din kommentar du skrev hos mig! Jätteintressant att höra. Det är inte lätt att handskas med andra människor och man vill inte såra osv. Det dumma är ju att om man inte följer sin magkänsla så kan nog många bli sårade på vägen och sen i slutändan så är det en själv som drar största nitlotten! Det bästa är nog att följa sitt hjärta och sin magkänsla så långt man kan! Det mår nog alla bäst av! Kram :)

mali-mo sa...

Tusen takk for en kjempekoselig hilsen. Veldig fin blogg du har!

For en nydelig gammel kjøkkensofa. Også så fin den er slik som dettem, uten maling. SYns den ble kjempefin med nytt trekk!

Også må jeg bare si at kattungene deres er SÅÅÅÅ søte! Herlighet så heldige alle nye eiere er!

God førjulstid til deg!

Anonym sa...

Vilket vackert överdrag.
Nu kan du hänga med på show off jag har skrivit instruktioner:-)

Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Så skön din soffa ser ut! Fina färger ihop med rött. Vi har också skydd på våra soffor, det blir många smutsiga tassavtryck.
Du har rätt, vi har inte heller någon vinter. Just nu regn och blåst.
Blev garderoben färdig?

Hoppas du får en fin vecka!
Agneta

Jenny sa...

Halloj Bönan!

Hoppas ni haft en mysig första advent på Gammelbo!

Här skulle vi åkt till Göteborg för att gå på Jul på Liseberg men det var stängt pga ovädret som dragit fram..vi fick mysa hemma istället:)

Kul att du är med o tävlar hos mig Vännen!

Kraam Jenny

Att vara någons fru sa...

Så vackert det blev! Gillar verkligen mattan på också.

Jenny sa...

God morgon Vännen!

Ja, det stämmer att jag hade flaskorna förra året oxå;) Fyndade dem på Tradera:)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

kaos i ett vitt hus sa...

hej!
va roligt med din kommentar på min blogg! på så sätt hittade jag ju två för mig nya bloggar!
ha det gott! /ninna

Johanssonskan sa...

Härligt lantligt !

Myriam sa...

Joli couverture, sympa le style rustique!

Carinale sa...

Tjena på dig Javabruden!

Tackar som frågar - ja inte är det mycket action på mig inte nuförtiden. Jösses, det är så jag nästan skäms...
Stort tack för skivan, den överlämnades per omgående till Loppan.
Men sen visade det sig att det saknades drivrutiner på datorn, suck. Så efter mycket bökande så laddade en kollega till mig ner det på en sticka som jag vid tillfälle ska överlämna till sonen (utan internetuppkoppling så var det onekligen lite småknepigt att ladda ner drivrutiner på egen hand).
Stor suck igen.
Men snart hoppas jag att det har löst sig också :)

Kraaam
å hälsa Kaffemannen

♥ Bina ♥ sa...

Hej..svarar här också:

Hallå finaste bönan <3

Jadå - jag trivs och det kommer bli finfint! TRÖÖÖÖÖÖTT bara!

Vad mysigt det låter! Marsala heter restaurangen :)

http://www.restaurangguiden.com/vastergotland/goteborg/majorna/marsala/valkommen_g.aspx

KRAMAR <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...