26 mars 2010

Planer för helgen


I brist på fina bilder så visar jag i dag vad vi gjorde här i Gammelbo för ett par veckor sedan. Då var det vårigt och soligt, i dag är det nästan lika mycket snö, mulet och grått. Dessutom så har det sett ut så den senaste veckan. Jag som normalt älskar vintern börjar faktiskt tröttna nu.

Esmeralda och Fredrik testade både skrana, pulka och spark, det sistnämnda inte med på bild. Själv låg jag bara i solen på fällar och njöt av det underbara vädret. Katten Winston var naturligtvis med och busade. ;-)

Till helgen är vi själva med Esmeralda och jag ska pyssla och göra lite Påsk i huset hade jag tänkt. Fredrik kommer förhoppningsvis att fortsätta på grabbarnas rum. Jag återkommer i början av veckan med lite fräscha bilder, förhoppningsvis blir det lite ljusare så man kan fotografera ordentligt utan blixt. Ni vet ju vad jag tycker om blixt.

Vad tänker ni göra till helgen?
Har ni redan påskpysslat och vårstädat?

Önskar alla en härlig helg och förhoppningsvis massor med sol, skickar extra tankar till alla gulliga mollytjejer som träffas i den kungliga hufvudstaden i helgen. Hoppas ni får en toppenhelg och jag ser fram emot bilder på vackra kläder sen. =)

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag har varken påskpysslat eller vårstädat. Men påskriset med oedlapparna ska upp i helgen. Annars städar man hy jämt, men vårstädning på djupet skulle nog behövas här också.

~Livet i byn

Designe sa...

Åh va mysigt det såg ut där i snön och vilken söt katt! Ha en trevlig helg! Kram :)

Stina sa...

Så mysigt.
Här ska vi ta det lugnt i helgen. Imorgon ska det bli regn och på söndag, snö.Fy då! Kramis

Carinale sa...

Hmm, ja planer för helgen ja...
Hade tänkt att städa idag så jag kunde roa mig imorgon, men eftersom jag fastnade i centrum idag så blir det till att städa imorgon, suck...
Fast får jag en stund över så blir det nog en sväng in till city, Perre ska på kurs och smider just nu planer på att möta upp honom och gå ut å äta efteråt, hmmm.. vi får se hur det går med de planerna hehe...

Kram
/Carina

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka härliga bilder!
Katten Winston är ju hur söt som helst:)

Här har vi precis släkt ner inför Earth Hour, jag,Peter o Tindra ska sitta o spela spel framför kakelugnen nu, mysigt!

Ha en fortsatt trevlig helg på Gammelbo!

Kram från oss på Kråkered:)

Jenny sa...

släckt ner ska det ju stå;)
Kram Jenny

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Det ser härligt ut. Jag har inte påskpyntat något än men jag har klippt björkris.
Du har en award att hämta på min blogg om du vill!

Agneta

Ingrid sa...

Nä inte varmare än på läääänge, vi får vår i mitten av maj och snön är kvar tills skolavslutningen. Mycket muntert!! Men jag tänkte ta med den till Mallorca i maj, fasen om det ska vara snö där också ;0)

~Livet i byn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...