18 februari 2011

Projekt Emmis & Sebbes rum


Vi har börjat tapetsera vilket syns om man tittar noga på bilderna, tapeten är vit så man får titta väldigt noga. =)

Det är väggen där trappstegen står som fått några vita våder, väggen mot fönstret kommer att få en svart tapet. Om ni förstorar bild 2 så syns det nog betydligt bättre, det är en varm vit färg.

Jag håller på att måla Sebbes säng och det är underdelen ni ser på bilden. Det är den skönaste sängen i hela huset, när Sebbe inte är här sover Emmis i den. Underdelen går att göra om till en extrasäng och när den inte är ute kan man förvara saker som extratäcken och sånt i den.

Sista bilden visar dörren som har lite färg kvar som ska bort och sen ska den slipas och målas, det gör jag till sommaren då det finns mer utrymme att vara på. För tillfället så fattas det några skruvar för att den ska komma på plats. Typiskt att det alltid tar stopp när det är pyttelite kvar.

Som ni ser så är det svart foder runt ett fönster och så kommer det att bli på golvlisten där väggen är vit och som dörrfoder. Det är Emmis själv som valt färger och det svarta och vita kommer att blandas upp med lite färger sen på inredningen. Vi får väl se hur det blir till slut, Emmis är inte mycket för lull lull om man säger. ;-)

Det var en liten projektrapport och eftersom min käre sambo har hittat mina bilder från Elsa Anderssons Kafé i kameran så kommer de så småningom. Jag har inga kommentarer till vart de dumma bilderna har varit men det verkar som de gått vilse någonstans i kameran och nu hittat rätt.

Nu är det helg och jag sitter här med ett glas Adobe efter att ha plockat leksaker. Jag får fortsätta i morgon för det blir så skumt när solen går ner, jag vill liksom städa i dagsljus så att jag ser vad jag gör.

Lite sol vore inte så dumt så man kunde sola lite. Hoppas ni får fint väder och gör något av det vackra vädret!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ett glas Adobe?! Vad i helskotta är det för nåt? Trevlig helg till er i Gammelbo:) Kram

Carinale sa...

Host host... 'när lönen trillar in', du vet uppenbarligen inte vilken jädra slavlön man får som inhyrd konsult från bemanningsföretag - om sanningen ska fram så borde de skämmas...
Fet lär jag iofs bli, men det beror mer på stillasittande jobb än på rejäl lön.

Krrram

Rosor och Pioner sa...

Säger som Linda G vad i helskotta är ett glas Adobe?!!?
Duktiga ni är som rustar själva...själv är jag så j-a lat och han jag delar tak med avskyr att måla och tapetsera. Som tur var fick jag en svärson förra året som tapetserar till yrket när han inte är ute och släcker bränder och som den underbara svärmor så är jag inte sen att dra nytta av hantverkstalangerna han har. Sätta kakel i köket fick grannen äran att göra. Måla skåpluckorna har jag inbillat folk att jag skall göra själv men håller på att övertala dottern att det kan hon göra som tack för allt jag gjorde för henne när hon var yngre och bodde hemma, verkar inte som hon köper detta argument till 100%.
Skall bli spännande att se vad det är du skall skicka till mig...:-), vet inte riktigt vad du menar...tänk på att jag är gammal och har aldrig ägt något Odd Molly förrut.

Önskar dig en riktigt fin helg
En jääääättekram till dig.

Lingonberrie sa...

Blir nog finfint det där! Här är en som är lite sugen på bilder från Elsas...
mums...bilderna tog nog några dagars semester bara :-)
Kram!!!!!!!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Det kommer bli jättefint, vad flitig du är!

Vad är ett glas adobe?? ;)

Ha en skön söndag på Gammelbo!

PS Jag är oxå med i hata-masonit klubben;)

Kraam Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...