19 oktober 2011

Intet nytt under höstlampan


Det är här under lampan jag befinner mig och därför är så osynlig i bloggen. Lampan har min käre Fredrik satt på väggen ovanför min fåtölj så att jag ska se när jag handarbetar och ser på tv. Håller på med något jag kommer att lotta ut på bloggen sen, håll ögonen öppna!

Lampan är ett Traderafynd som legat i några år och det var tänkt att den skulle sitta i biblioteket men jag ansåg mig behöva lite lyse i stora rummet nu när höstenmörkret smyger sig på. På bordet brinner mitt Yankee candle-ljus och sprider väldoft medans jag pysslar omkring hemma.

Har min Johanna här den här veckan och precis som de flesta i den här familjen just nu har hon blivit förkyld. Esmeralda har blivit bättre och är på dagis på dagarna men den stackars gubben i Frankfurt lät allt bra krasslig på telefonen. Det var inte mycket till röst han hade, tur han kommer hem i morgon så han får vila från det hårda konsultlivet.




Det blev inte mycket till inlägg men jag ville bara visa att jag fortfarande lever även om tiden inte är den bästa för bloggning just nu. Till veckan som kommer blir det ännu mindre tid för då tänker jag och Esmeralda följa med till Drammen i 3 dagar. Där tänker vi mysa på dagarna och se om vi hittar någon affär där vi kan prova by Ti-Mo, är man i Norge ska man väl spana in norsk design.

Självklart åker min nya klänning från Ti-Mo med i bagaget samt min bruna Blenda, me ce like. ;-)

Emmis blir hemma och ser efter mina älskade små katter och huset så klart. Dessutom har jag fått för mig att jag vill spara en kattunge, en som vi kallar fegisen som är jättesöt. Men jag hinner ändra mig många gånger än, de blir ju kvar några veckor till och jag får nog snart nog av dem. De är verkligen högt och lågt just nu.

Ha så mysigt, det har jag! =D

14 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Alltid kul att höra från dig! Jättefin lampa och ljus behövs ju när man pysslar och donar...

Kraaaaaaaaaaaam på dig!
L

Hilde sa...

Jag gillar lampan jättemycket. Klart du måste prova by Ti Mo och ChillNorway när du är i Drammen. Nu är det ett tag sedan jag var där, men det jag komme ihåg är att det är en mysig stad.
Kram

Unknown sa...

Fin lampa! Ha det så gott i Norge:) Och hoppas bilsaten blir lagad i morgon så jag och Marodören kan gosa kattunge snart! Kram

Sofia sa...

Fin lampa! Tänk vilken guldgruva tradera är! Trevlig tur!

Mollymera sa...

Gamla lampor är förfina!! Från en som oxå gillar gamla lampor ;-)
Njut i Norge!

Kramar

Anonym sa...

Mysig lampa. Ska du åka till Norge får du väl titta på Chill också:-)

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en jättefin lampa, och så mörkt som det är tidigt på kvällen så behöver du den nu. Låter jättespännande med den där saken man kan göra täcken i, har aldrig funderat över hur ett täcke blir till. Soligt här också, i em ska jag åka till grannstan och köpa två dörrar.
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Halloj på Gammelbo!

Alltid lika trevligt med nya inlägg från dig Vännen:)

Vilken fin lampa, precis i min smak!

Ser fram emot att få se vad det är du ska lotta ut på bloggen:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Anonym sa...

Hejsan! Så söta de små hårbollarna är, en ser ut som Zorro, helt underbar teckning :) Du har så snygga kläder, det är bra med lite tips, jag är ju så tråkig, HM för det mesta :/ Hoppas du och dedina mår gott! Kram (andisplock)

Pilgården-Susanne sa...

Hallå där!
Ja du är inte är inte ensam om att va osynlig. Jag har bloggtorka!!! Känns som man har visat allt....Nu har jag läst ikapp lite o kollat in missarna o sååå söta. Fin lampa har du också.
Denhär veckan har jag packat upp en massa nyheter i butiken och nu planeras det för kundkväll.
Kram
Susanne

Stina sa...

Mysigt. Hoppas att du får en bra vecka. Du är alltid så gullig som skriver i min låsta blogg.:-) Kram Stina

Jenny sa...

Halloj!

Låter mysigt med några dagar i Drammen, kul att du och E kan följa med Fredrik på hans resor emellanåt!

Hoppas ni får ett rum med badkar så att du kan ta dig ett dopp;)

Ha det bra önskar Kråkeredskan!

Kraam

Mycket annat & lite betong sa...

Roligt att höra från dig!
Jag vet inte om jag har det så mycket roligare än du. Det är mulet här också idag och vi har så rörigt inne så jag håller på att bli tokig. Jag står i vardagsrummet och målar plankor som ska bli takbalkar och så snickrar gubben fortsättning på vårat skåp. Plus tvätt på tork och diskmaskinen diskade inte rent så allt måste diskas för hand. Jag blir så trött!

Hoppas dina inredningstidningar hjälper!
Agneta

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Fin lampa.
Nu när det börjar bli ännu mörkare på kvällarna så är det viktigt med ljus.
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...