30 mars 2011

Lördagsmorgon i Köpenhamn

Denna utsikt möttes vi av när vi vaknade i sängen nedan på hotellet i Danmark, frukosten som följde går nog inte att beskriva i ord. Jag säger som så här, det finns tillfällen då man önskar att man fick plats med lite mer i magen.

Nedan ett litet pottpurri av bilder, det är Esmeralda på Arlanda samt Esmeralda utanför Odd Molly-butiken. Det sistnämda självklart det allra viktigaste på hela resan. Notera den gulliga jackan från HM med mollystuk, den är extremt lika min lotta lotta coat. ;-)

Nu var det inte så mycket av det som fanns på min önskelista i butiken men hittade 2 saker som jag kunde prova i alla fall. Först provade jag Synthezier jacket, förvisso i fel färg men den satt bra och jag ska försöka skaffa en när någon rea dyker upp.

Sen provade jag Avalon tunic, rädd för att inte kunna ha den när det rapporterats om små ärmar. Det gick nu alldeles utmärkt och jag blev kär, dum som jag var så fick jag för mig att jag önskat mig en i almost black. Väl hemkommen så upptäckte jag att den färg som fanns på önskelistan var just den i vintage dark grey som jag provat, hur dum får man vara.

Nu ångrar jag så klart att vi inte köpte den där, men om jag ber Fredrik riktigt snällt så kanske han köper den åt mig nästa vecka.


I morse när vi vaknade så hade vi ett vårtecken i fönstret i sovrummet, det var en liten fjäril som hade vaknat till liv. Lite kallt kanske i mitt tycke men jag såg faktiskt ett par till när jag hämtade Musen från dagis.


I dag har jag varit hos min frissa och det är inte vilken frissa som helst inte, det är gulliga vännen Linda som brukar klippa mig. Det gör hon alltid lika bra, det känns nästan tjatigt men jag har alltid varit väldigt nöjd när hon klippt mig.

När jag varit hos Linda så uträttade jag en hel del ärenden i Linde och bland annat blev det en kort tur på ICA, där inne träffade jag en av mina "idoler". Bönan tillhör ju inte de blyga så hon gick resolut fram till vederbörande och tog i hand samt talade om sin uppskattning. Personen brukar figurera på tv, så gissa på.

Ett litet tips: Endera tror man eller också tror man inte, jag tror. Svaret kommer på fredag för att stilla er nyfikenhet. Tills dess får ni ha det så mysigt!


3 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Ser ut som en underbar weekend i Köpenhamn och vilken söt liten tjej på fotona
Fick du med dig någon souvenir från hotellet då iofs behöver ju inte alla vara samma som jag...har en ovana att alltid få med mig kaffemuggar från hotell :-) och dessa muggar brukar jag servera mina gäster kaffe i, dessutom talar jag om att jag stulit dem. Gissa om mina ungar skäms för mig, själv har jag inte vett att skämmas.
Jaha, eftersom du var i Lindesberg och handlade och jag är en av de som tror...så var det nog Terry Evans ( eftersom han bor i de trakterna).
(I morgon skall jag till Forshaga på seans med Jörgen Gustavsson, (kollega till Terry )).
Kraaaaaam Susanne

Lingonberrie sa...

Fina bilder!
Vem kan det vara du träffade i affären? Hmmmmm.

kraaaaaaaaam

Carinale sa...

Åhhh häftigt häftigt häftigt - jädrarns vad jag blir avundsjuk.
Ge mig resor, hotellrum, restaurangbesök och sol =)

Hoppas att ni har det toppen (som om det finns någon tvekan med de bilderna)

Kraam
/Carina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...