12 mars 2011

Tapetsering pågår!!!!!!!!


I morse såg det ut så här på Emmis rum. Den svarta fondtapeten är på plats men det fattas en hel del av den vita tapeten. Detta roar vi oss med i helgen för nu ska det bli klart.


Under fönstret fattas det en list på var sida om det vita samt lite av kanten på fodret. Eftersom det ska sitta ett element där så småningom har vi valt att inte tapetsera utan målar i stället. Det blir alltid en massa knas med att ha tapet bakom ett element.

Här är Winston, hon är en mycket olydig katt. Ligger på rentvättade kläder som jag har ute på Tradera till försäljning, ibland blir man bara såååååå trött på katterna. Det syns inte men hon ligger högst upp på ett piano och det finns massor med andra ställen i huset hon skulle kunna ligga på.

Nä nu har jag inte tid att sitta här och surra längre, upp till Emmis rum och tapetseringen igen.

Hoppas ni andra njuter ordentligt av vårsolen!





7 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Kommer att bli/är snyggt till tjejen. Ang katter så skulle jag aldrig komma på tanken att skaffa en katt eller rättare sagt det är nog katten som aldrig skulle komma på tanken att bo under samma tak som mig. Katter avskyr mig, när jag bodde hemma hade vi en katt som avskydde mig, han älskade att sätta klorna i mig, bara mig till på köpet hette kattfan " Happy " den katten var allt annat än Happy eller så var han det när han fick ge sig på mig. När jag blev äldre och gammal så gjorde jag ett försök med en katt, en natt klarade jag, kattfan jamade och sket inne en hel natt och jag satt och bölade för att jag tvungen att ha den där vidriga saken inne, dagen därpå fick han flytta.
trots att vi inte kommer något vidare överens så tycker jag att katter är fina djur med en stark personlighet.

Kraaaaaamar från mig

♥ Bina ♥ sa...

Det blir ju toppsnyggt!

Jamen eller hur - helt värdelöst med tapet bakom element och tro det eller ej så har vi det i vår microlilla hall! [får väl skylla på att vår arkitektur är Norsk om det skulle vara nån tröst]- HALLEN - VAR hänger ungar vantar? Det är dock på to-do-list att fixa det.. då kommer jag smälla upp en vit väv bakom så att det går att torka rent och förmodligen blir det pärlspont som även den är torkbar.

hoppas du får en finfin kväll!
KRAM

Unknown sa...

Snyggt med den svarta fondväggen! När du är klar kan du komma hit och fortsätta, har ca 220 kvm som behöver tapetseras;) Kram!

Joyforhome sa...

vilken underbar kisse =)

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad snyggt det blir i Emmis rum!!

Men vilken busfröken hon är Winston;) Vår Elvira roade sig härom natten med att klänga o riva i min stickade Odd Molly klänning som hänger på knoppbrädan i sovrummet, att sedan dra ner den från galgen så att den hamnade på golvet var oxå roligt tyckte den lilla busan..tur att hon är så söt man kan inte vara arg på henne någon längre stund, hihi!

Hoppas ni får en trevlig vecka på Gammelbo!

Kraaam från oss på Kråkered!

Johanssonskan sa...

Suprvasst med svart fondvägg. Dottern här hemma har det åxå på sitt rum.
♥Åsa

Lingonberrie sa...

Så fint! Jag gillar det svarta och vita. Själv har vi fastnat i "vi har precis flyttat in" stadiet och vant oss vid att ha tavlor på golvet och halvfärdiga rum. Tack för inspirationen att göra det fint i ordning. Nu jä---ar!
Önskar att jag hade katt, helst flera stycken.

Kramar till finaste bööööönan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...