27 september 2011

Basgarderob & växande hårbollar


I helgen som var blev kattungarna 3 veckor och jag måste säga att det är nu de är som sötast, snart kommer de att lära sig använda sina klor och tänder när de leker och då blir det mycket livligare. Nu är de bara små och söta, de får precis plats i händerna på en när man håller i dem. Kunde man frysa dem nu så skulle jag alltid ha kattungar. ;-)

 

När det gäller Modelistan så har jag kommit till min basgarderob och jag har tolkat det så att jag har plockat ut en basgarderob av det som finns hemma hos mig. Tanken har varit att den ska gå att variera med de olika plaggen.

BASGARDEROB - Hur ser min basgarderob ut för att det ska fungera för mig?



  1. Min jacka från Odd Molly, fyndad på Tradera och vackrast av alla OM-jackor enligt mig.
  2. Mina Vagabondkängor fyndade på Emmaus för mer än 10 år sedan, notera att samma modell fortfarande finns i deras sortiment. Klassisk och tidlös tycker jag, som förresten älskar Vagabond men dit kommer vi så småningom.
  3. Jeans från HM som jag fått av syrran, lite baggymodell som är hur sköna som helst. Syrran har ett par också och vi byter lite då och då för det är olika storlek.
  4. Ett vitt linne med viskosblandning från Esprit, väldigt användbart under de flesta kläder.
  5. Mörkblå velourmjukisbyxor från Odd Molly - aka Gammelbodräkten. ;-)
  6. En mörkblå 327:a med vitt mönster fyndad från Blocket, min mest använda och vackrast enligt mig.
  7. Svarta tights i viskos från Isay, jättefynd från Smultrongården. Hur sköna som helst, vad ska jag ta mig till när de rasar ihop?
  8. Odd Molly A-one silk camisole i mörkblått från Barkarby, om det var fynd låter vi vara osagt.
  9. Mulholland alpacka coat från Odd Molly, den här tröjan har jag fått min egen mr Odd Molly.
  10. Sist men inte minst, en klänning att liva upp basgarderoben med - Timeless dress från Odd Molly, som är fynd från Millami.
Nu har jag inte tid att sitta här och hänga, måste välja kläder för jag ska luncha med Linda i dag. *längtar* Vi får se hur det blir med inlägg den här veckan, jag är lite lätt stressad för tillfället. Har sålt en hel del på Tradera som ska packas och skickas, man måste ju ha lite kosing att sätta sprätt på i Göteborg till helgen.

Hoppas ni inte är lika stressade som jag utan njuter av livet!

PS. Notera Jenny att det även denna gång blev en "Kitler" ;-) DS.

15 kommentarer:

Carinale sa...

Näe man får inte frysa in kattungar, hur söta de än är - det är jag helt säker på :)

♥ Bina ♥ sa...

Helt UNDERBARA små kattungar juh <3 awwwh *svim*

Hoppas du har en mysig dag, visst skulle du luncha med någon i Mollywood?

KRAMAR

Unknown sa...

Herregud så söta! Tack för lunchen:) Kram!

Designe sa...

Åh vilka sötisar!:) Så fina kläder i din basgarderob! Kram :)

Anonym sa...

Oj vad söta de är, jag smälter:-)

Basgarderob hmmm bra idé men jag lyckas aldrig. Du har tur du som har sån fin basgarderob. Själv är jag den inpulsiva typen som handlar först och tänker sen.

Kram

Lillsis... sa...

Aj aj aj, det är nog kanske färdigbytt med syrran för jag har ingen aning om vart HM jeansen är...har inte ens tänkt på dom förrän jag läste om det nu...HM, måste göra en djupdykning i garderoben minsann....

Kramar....

Unknown sa...

Sis: Slarva inte bort dem, du har ju de skönast slitna ;-)


Kraaaaaaam

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilket härligt skrattanfall jag fick nu när jag såg kattungen ("kitlern") på bild nr 2, hihi! Förstorade upp den och visade Peter som sa:Åh fan, Salvador Dali!! Hahaha!

Vad mycket fint du har i garderoben, speciellt Molly jackan! Jag sålde min gråa på Tradera förra veckan, den är tyvärr för liten..fick mer för den än vad den kostade ny för flera år sedan:)

Ha en mysig kväll o klappa kattungarna från mig!

Kraam Jenny

Lindi Loo sa...

Sötaste hårbollarna jag sett, förutom mina 2 hårbollar modell XXL ;)

Kram!

Gamla mamman sa...

De är bara ljuvliga!!! Skulle vilja ha en hel hög här hemma att gosa med :-) Det är något av det mysigast jag varit med om när vi fick fyra kattungar. Det finns verkligen inget sötare

Kram kram

Felix sa...

Så söta de små duntrollen är! Men det var en kul mustach nr 2 har, den stackarn...

Hösthälsningar
Elisabet

Stina sa...

Nämen, kära nå'n, så söta små pluttisar.
Kram Stina

Att vara någons fru sa...

Meeeen så söta! Man vill ju ha alla!

Hilde sa...

Hoho, nu har jag hittat dig! Tack för en trevlig helg! Dina kattungar är jättesöta, men jag tror inte det funkar att frysa de små...
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...