12 september 2011

Sommarbesök i Gammelbo


Den här lilla söta musen släpade Winston in för att lära sina kattungar jaga i somras, jag och Johanna var dock snabba att rädda den och återföra den i säkerhet utomhus. Visst är den väl söt?

Sommarens andra besök bestod av min gulliga vän Carina, hennes Perre och hunden Dessie. Jag har letat mig galen efter bilder från besöket men hittar inga, endera är de borta i datorhaveriet för ett tag sedan då det försvann några bilder annars tog jag inga alls. Hur som helst hade vi en underbar afton i deras sällskap och ser fram emot att umgås mer med dem.

Nästa besök bestod av Fredriks arbetskamrat Jimmy, hans fru Carola, deras vän Susan från USA samt lilla hunden Wilma. Vi hade en kanonkväll i deras sällskap och Fredriks grabbar Challe och Chrille underhöll oss med gitarr under sena kvällen.

Här i Gammelbo är det mycket just nu och jag är så glad för att Fredrik jobbar hemma även den här veckan. Jag ska försöka lägga in lite auktioner på Tradera under veckan, det gäller bara att hinna med eller snarare att prioritera.

Ha nu en härlig vecka allihopa!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, det där med prioritering är inte lätt.
Själv har lite målning att stå i, men ändå sitter jag här vid datorn :))
Det där första besöket du fick, hade jag gärna varit utan, men de andra såg trevliga ut.
Ha en bra dag!
Camilla

Anonym sa...

Vad trevlig ni har haft, alltid kul med sällskap. Musen är jättesöt, jag brukar också rädda dem när jag kan.

Kram

Anonym sa...

en sån söt liten mus,vilken tur att ni räddade den:)

Mysigt med besök, jag vill oxå komma o hälsa på hos er i Gammelbo någongång;)

Ha en trevlig vecka!

kraam Jenny/Kråkered

Rosor och Pioner sa...

Söt??? Ett litet äckel är vad det är. Det är enda gången jag gillar katter, det är när de tar mössen och t om jag skulle kunna skaffa mig en katt då..
Så trevliga besök ni haft...härligt.
Hur har du det nästa vecka på måndag? Är du hemma?
Kram Susanne

Gamla mamman sa...

Mysiga sommarbesök! Också musen - jag tycker de är söta jag :-) Förra sommaren räddade förtvivlade sambon en minimus-unge ur klorna från vår katt.

Kram!

Anonym sa...

Hallå i stugan!
För ett tag sedan skrev jag ett långt inlägg till Dig för att sedan upptäcka att jag inte kunde publicera den. Har fortfarande problemo med kontot, ska be en vän kolla detta åt mig. Så mysigt ni hade i Nora, jag har inte varit där på år och dár. Och det såg fint ut där uppe i Dalarna oxå :) Hoppas ni har det bra!

Kramar
(andisplock)

Anonym sa...

Hej igen Vännen!
Din blogg är ju en av mina favvisar;) Har vi vägarna förbi Dalarna kommer vi gärna på besök i Gammelbo! Då ska jag spana in alla dina fina Mollysar;)

Usch vad det stormade o regnade i Göteborg igår..det blåser ganska mycket idag oxå men solen skiner iaf:)

Ha det bra!

Kraaam Jenny/Kråkered

Carinale sa...

Ähh du vet...
Ja å Andy vi är friends long time ago.
Brukade hänga i New York back in the 70´s, när det liksom begav sig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...