24 januari 2010

Jag har en last.....


...jag spelar Betapet dagligen. =)

Ni kommer väl ihåg det gamla ordspelet Alfapet som man spelade när man var liten, det här är nästan samma sak. Fast det får man inte säga högt i "scrabblevärlden" för då kommer det någon riktig entusiast och knäpper en på fingrarna. - Det heter scrabble, Alfapet är något helt annat!

Bilden nedan får representera min syndiga last, det är ett gammalt kopparstick av Gustave Doré även känd för att ha illustrerat Divina Comedia, som jag har i min ägo tillsammans med ett antal andra gamla kopparstick som måste avyttras. Namnet är Syndafloden. ;-)

I alla fall så är Betapet det mest avkopplande som finns och jag håller till i ett av spelrummen som heter Musen. Där får man extra poäng om man lägger it-ord och vid det här laget har jag pluggat in rätt många. *hehe*

För det mesta börjar jag dagen med en eller två matcher för att hjärnan ska vakna till, oftast då i samband med dagens latte. Dagens enda latte ska det väl egentligen stå, för numera är ju inte magen av stål längre och för att inte få magkatarr håller jag mig till en-om-dagen. Men gissa om det är dagens höjdpunkt, jag njuter som bara den.

Over and out från en mycket stel kvinna som lagt golv i helgen....och är långt i från klar.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Vad duktiga ni är som lägger golv, vi ska börja i ett av rummen på övervånigen. Men det har visat sig att vi har en lååång startsträcka - tydligen!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Jag brukar skicka efter tights från Mandeldesign. Bor ju långt ut i ödemarken och närmaste stad är 10 mil bort. Så för mig är det inte så lätt att shoppa, tur att nätet finns.

~Livet i byn

Carinale sa...

Halloj!
Nu har jag berömt 'Gubben' din samt läst hans inlägg. Vilken klippa till man du har :)
Iofs har jag min man att tacka för koftan, en lite present sådär i all enkelhet.
/Carina

Jenny sa...

Hej Maria!
Ja,den lilla soffan får vara kvar i sin originalfärg! Det har sambon min tyckt hela tiden och han är så nöjd att så många av er tyckte samma sak:)

Det där spelet har jag inte hört talas om men det har säkert min svåger, han är galen i alla sorts spel och har till och med gjort ett eget som heter "pente":)

Hoppas det går bra med golvläggningen!

Kram Jenny

Stina sa...

Jag gillar också att spela spel.:-) Kramis

Ingrid sa...

Ja så var det ju för mig i början av min viktnedgång. Kunde bara ha vissa style av OM och inte alls alla modeller. Men den som väntar på något gott ;0)och nu frossar jag desto mer.

Här är det också kall och ruggigt, hoppas det snart blir varmare ute.

~Livet i byn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...