24 maj 2010

"Skräpet" från Sollerön


Förra tisdagen tog vi bilen och kärran på en liten tur till Sollerön för att hämta prylar. Självklart kom vi hem med kärran full och detta är ett litet axplock.

Förutom en massa ved, trädgårdsredskap, måleriredskap, verktyg av alla de olika slag såsom yxor, sågar, vattenpass mm så hämtade vi ett skrivbord som kommer från huset i Tyngsjö, vilket är min morfars föräldrahem och numera vår sommarstuga.

Med hem följde även 2 stycken skottkärror, en zinkhink, stor träkont, mindre träkont i ljustgrönt (ej med på bild), en vitmålad vedkorg, stort gammalt runt träkärl, en urgammal stol, en träskrin, 2 renskinn, en gammal tvättkorg, diverse säckar av jute och andra material för mjöl mm samt diverse småprylar som burkar, askar, trägalgar, snören, gamla bordsborstar av olika slag, 2 tvättbrädor.

Jag har säkert glömt massor men ni får ett litet hum om vad jag släpade hem. Skrivbordet ska jag ha i ett av grabbarnas rum men det andra får vi se om kommer till användning eller kommer att säljas.

Just nu är det mycket att göra i Gammelbo och vi sliter med det gamla igenvuxna trädgårdslandet, potatisen måste ju i jorden. Är det dåligt väder är jag inne och målar lister eller skrapar färg på grabbarnas rum, är det vackert väder är jag ute och arbetar med förstukvisten eller trädgårdslandet.

Av ovan nämnda anledning så blir det inte så mycket datortid för mig och ni kanske har märkt att jag inte är och besöker er så ofta. Jag ville bara att ni ska veta att jag inte glömt er utan tiden räcker bara inte till.

Hoppas ni alla får en härlig start på veckan och sommarlovet närmar sig med stormande steg.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Hej sötnos. Vilket underbart skrivbord! Måste också ta mig i kragen någon dag och ge mig ut på lite loppis spaning. KRam <3

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, vad mycket fint skräp du fick med dig hem. Vilka fynd!
Ja, jag har saknat dina roliga kommentarer men du är förlåten. Jag har samma problem själv med tiden nu. Man måste ju rätta sig efter vädret och passa på när det är fint.

Ha det bra!
Agneta

Anonym sa...

Det var mycket "bra att ha saker" som du fick!
Ja det är mycket så här års. Jag sliter i trädgården, det är kul men det känns i kroppen man är ju inte 19 längre;-)
Ha det gott!
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Oj vad roligt du måste ha haft när du plockade till dig alla fina saker. Riktiga fynd! Tack för tipset för vilken blomsort det var.
Kram Anette

Mia sa...

Hej Maria

Då har man suttit och skrivit en kommentar och kommit åt en liten sketen knapp som gör att jag måste börja om från början.
Måste först säga tack för dina alltid så trevliga kommentarer lika kul att läsa varje gång.
Så mycket fint du lyckats få med dig hem är det från din morfars hem alltihopa? Jag är så nyfiken på att få se hur allt kommer att bli när det är färdigt. Jobbar du eller är du hemma på dagarna? Kanske en väldigt privat fråga men du verkar ha mycket att stå i på dagarna.

Svaret på din fråga är soppan dricker man direkt ur skålen och de som inte kommer med äter man upp med pinnarna.
Jag önskar dig en trevlig dag med allt du har att göra själv skall jag sätta mig i syrummet.

Kram Mia

Designe sa...

Ojoj, så mycket fint du hade med dig hem!..och så mycket projekt ni har på gång! Ni är såå duktiga! Ha en bra dag! kram :)

Unknown sa...

Hejsan!!
Hittade dig inne hos Kinoko, och eftersom vi har samma "jobb" blev jag lite nyfiken.:)
Ser att ni varit och hämtat en hel del "bra att ha"-saker.
Ha det bra!
Camilla

Carinale sa...

Ha ha, herrejösses så mycket saker :)
Jag förstår om du måste ha en gårdsbutik där du kan göra dig av med lite av allt du samlat på dig.
Det är nog det som är lite av 'det värsta' med att ha mycket utrymme - det blir mycket saker...

Kram till dig
/Carina
Å japp, minst en sisådär 6-8 grillspett per näsa och ett par flaskor rosé =)

Unknown sa...

Herregud vad grejer! Min pedant till karl skulle få tokspel om jag släpade hem sånt där. Tror att jag ska lägga upp bild nån gång från garage och förråd här, det är nog renare och mer välstädat där än inne;) Kram

bakom berget sa...

Men oj, va mycket fina saker du har tagit med dig hem. Jag såg en del som jag blev lite avundsjuk på. Kul med gamla fina saker.
Hoppas du har en fin kväll!
Kram Åsa.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad mycket fint ni fick med er hem, gillade speciellt skrivbordet!

Förstår att du har fullt upp nu med potatisen, renoveringen o allt, blogga när du har tid o ork:)

Kraam Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...