10 maj 2010

Award igen


Gulliga Helena med bloggen Mysigt Hemma har skickat en Award till mig. Hon har en en jättevacker blogg med inredning och pyssel av de olika slag, bland annat trådslöjd samt en hel del sydda saker. Just nu lottar hon dessutom ut något vackert som hon sytt själv. Passa på att besöka hennes sida och var med i tävlingen.

Tack så mycket snälla Helena jag blev så klart jätteglad för Awarden.


Med den här awarden följer en uppmaning att berätta om sånt som gör en glad och eftersom jag har fått den här Awarden en gång tidigare så fyller jag bara på listan. Början på listan hittar ni här.

  • Kommentarer på bloggen gör mig lycklig, tänk att människor tar sig tid att gå in här, läsa och sen lämna ett litet meddelande.

  • Jag älskar blommor och växter av alla de slag så att gå en sväng på sommaren och plocka en bukett blommor gör mig riktigt glad.

  • Hösten gör mig glad, jag älskar naturen: Tänk en vacker höstdag i början av oktober, kan det bli vackrare än så?

  • Dagens latte är något som gör mig glad. Eftersom min mage inte vill ha mer än en kaffe om dagen så intas den enda latten med största möjliga njutning.

  • Något som gör mig extra glad är när min annars livliga dotter, Esmeralda vill ligga och gosa med mig. Det gör hon när hon är trött eller möjligtvis på morgonen innan hon kommit i gång. Då får man passa på att gosa mycket för annars går det i hundra knutar och hon har inte tid. =)

Jag skickar Awarden vidare till följande bloggar:

  1. Ekenäs Gård
  2. Livet på Utanäs
  3. Livet på Bergagården
  4. Pilgården
  5. På Lindgården

Dessa bloggar är exempel på sådana som jag läser lite i smyg, dvs jag lämnar inte så mycket spår efter mig. Trots detta har jag följt vissa av dem en längre tid. Jag kanske inte kollar varje dag men ibland när jag har tid läser jag ikapp lite inlägg och njuter av bilder.

En del handlar om husrenovering och en del om lantliv, några är från Dalarna som ligger mig varmt om hjärtat. Gemensamt för dessa bloggar är att jag hämtar inspiration från dem och vill därför glädja dem med Awarden och säga tack trots att jag inte alltid kommenterar hos dem.

Önskar alla en härlig men kort arbetsvecka!

14 kommentarer:

Jenny sa...

Hej gulliga bloggvän!
Grattis till awarden, den är du väl värd:)

Kul att du är med o tävlar hos mig!

Ha det bra så hörs vi!

Största kramen!

Jenny

Bergagårdens Lina sa...

Tackar så jättemycket för utmärkelsen! Det är roligt att höra att du får inspiration från min blogg trots att jag har blivit så dålig på att uppdatera! ;)

Också väldigt roligt att få kommentarer från en smygläsare!

Mia sa...

Kul att läsa om saker som gör dig glad tycker att denna awarden är så trevlig.
Tänk vad mycket energi de små liven har. Just nu har 3 åringen och 7-åringen ett otroligt stort behov av närhet och vill helst sitta i knät hela dagen, man får passa på snart är de så stora att de tycker man är i vägen och pinsam.

Jag önskar dig en kort härlig vecka.
Kram Mia

andi sa...

*Grattis*
Skoj att få uppskattning!
Småler när jag läser om din dotter, jag har en likadan. Jag blir SÅ tacksam när hon väl gosar med mig :) Har tydligen inte samma behov som mamma ;)

Kramis

Anonym sa...

Oh tack för utmärkelsen =) Kul! Jag blir så glad att få lite kommentarer! Ibland känns det som man sitter o babblar för sig själv. Såg att du också har en sköldpaddsfärgad katt som heter Selma! Det har jag också. Trädet med tulpanerna är Viktoria plommon men jag har ett rödluvan också. Ska kika lite mer hos dig!
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

livet på utanäs sa...

Men oj , tack så mycket !

Lite nu och då brukar jag skriva vad som får mig på gott humör i bloggen ... det där får jag klura lite på.
En lista på det kanske skulle vara bra att ha =)
Jag är en sån där "listmänniska" för övrigt.
Har listor för allt möjligt och omöjligt .

Ha det gott , nu ska jag tassa runt i din blogg.
Kram Sussi O

Carol sa...

Grattis till awarden!! och ge lilla Ralda en kram ifrån oss!!

Carinale sa...

Hej hej, å eeee senil eller ej men det finns ett inlägg efter det inlägget som du kommenterade, hänger du med?

Å visst är Matueskeramiken vacker, om jag inte minns helt fel så kommer det från Gotland (fast kan vara ute å cykla).

Jag har också varit ute i trädgården idag, helt ok väder så har (för första gången på 100 år) sått lite fröer - ska bli MYCKET spännande att se om något kommer ta sig :)

Å ja visst är det praktiskt med stora barn som kan vara behjälpliga med saker å inte bara ligger på sitt rum å mumlar ohörbara saker när man frågar dem något.

Kraam
/Carina

Carinale sa...

Hej hej, bara jag igen :)
Jag är helt övertygad och säker på att du var den allra vackraste av alla på föräldrarmötet, något annat finns inte på världskartan.

Jag ogillar också karuseller å cirkusar å clowner - fy bubblan å hua för dem alla.
Fast jag gillar Liseberg, de e mest för att det är så mysigt där :)

Nattinatti
/Carina

Jenny sa...

God morgon på Gammelbo!

Har oxå kikat på en bok om Karin Larsson, kanske är den som du läst? Tycker de bodde så vackert på Sundborn, bra stil de hade både hon och Carl;)

Ha en riktigt mysig långhelg Vännen!

Kraam Jenny

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Grattis till Awarden!
Ja, det är många saker man blir glad av om man bara tänker efter.
Kram Anette

Mycket annat & lite betong sa...

Grattis till Awarden! Du är verkligen värd den också.
Det ska bli skönt med långhelg. Hoppas det kan bli lite varmare bara. Jag ska försöka göra klart det sista i min bod. Segt på slutet.

Hoppas ni får en härlig helg!
Agneta

andi sa...

Hej Maria!
Tack för erbjudandet om att köpa kissar senare! Jag ser ju att det kommer bli superfina och söta för mamma Selma är ju så himla fin. Det är ju tyvärr så att jag tingat en kattunge av en tjej sedan länge och nu hörde hon av sig att det var dags att hämta. Lite synd på ett sätt för som sagt, era kattungar kommer det ju bli hur jobbigt som helst att se sen för då vill man ju bara ha en!!!! ;)
Men tack ändå!!! :)

Stor Kram!

Ekenäs Sophie sa...

Hej!

Grattis till din Award och tack för att du tänkte på mig när du skulle sända den vidare.

Ska genast börja fundera på vad jag ska skriva på min "gilla-lista" ::Sophie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...