13 maj 2010

Regnet det bara öser ner....trallallalla-la


Ja, inte i helgen då när bilderna togs. Fredrik fick äntligen igång motorsågen och fällde lite träd som stod placerade på lite dumma ställen. Smarta som vi var tänkte vi vänta till Kristi Flygare med att såga upp dem och släpa bort riset för då skulle våra tonårspojkar komma.

Tonårspojkar är bra att ha ibland. =) Otur för oss, men tur för dem så vräker regnet ned just nu. Det står verkligen som spön i backen. Nu vet jag ju att det kommer att bli så grönt och fint sen men just nu känns det lite tråkigt med tanke på allt arbete som väntar utomhus.

Esmeraldas sandlåda har fått lite mer sol och vi har planer på att utöka gräsmattan lite neråt mot ängen.

Bilden nedan föreställer baksidan på uthuset och där var det ett träd som hängde över taket och har tyvärr förstört taket så det kommit in fukt och mögel i taket, så det kändes verkligen akut att ta ned.

Slutligen åkte en björk ned som stal en stor mängd vatten och trots den vattentjuv den var så räckte det inte för den såg väldigt risig ut. Ned med den och så småningom bort med de gamla ölandstokarna.

Jag har andra planer där de satt, där ska jag ha någon sorts finare gran som jag tänker klippa i varje år så den blir tätt och fin så jag kan ha ljus i den under julsäsongen.

Vet inte om det är fler som känner som jag, men har inte vitsippesäsongen varit ovanligt lång i år? Jag tycker dessutom att de brett ut sig oerhört jämfört med tidigare år, de finns nämligen i hela vår gräsmatta nu.

Jag blir så trött när det blir lågtryck och får inte så mycket gjort som jag skulle vilja. I dag somnade jag av med Esmeralda mitt på dagen. Till veckan har Fredrik semester och då ska vi göra en massa är det tänkt, förhoppningsvis kommer solen förr eller senare.

Hoppas ni har en härlig långledighet och att ni som besöker/besökt Freeport gör underbara Mollyfynd!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag blir också trött och seg vid lågtryck. Sov middag 2 timmar med Vincent i dag. Det kan ju bara bli bättre som tur är! Ha det bra. Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Här i Göteborgstrakten har det oxå varit regnigt o grått idag, det blev ingen målning för min del!

Måste ta mig en tur till Freeport o besöka Molly outleten! Det är inte mer än 2-3 mil från där jag jobbar:)

Ha en fortsatt trevlig helg på Gammelbo!

Kraam Jenny

Carinale sa...

Hej å hallå!
1) vi har det sååååå mysigt här i vårt uterum, alldeles lagom varmt alldeles perfekt middag och alldeles perfekt antal glas rosé =)

Å försök inte, jag har nog följt din kommentarsframfart i bloggvärlden å du är väldigt diplomatisk, se det som något positivt - för det var så det var menat. Sen vet jag inte hur fördelningen ser ut hemma i Gammelbo ;)

Och vad sägs om 12 juli (typ +- någon dag)?
Kraam
/Carina

Tina sa...

Visst blir man seg...
Underbara vitsippe bilder!

KRAMAR

Felix sa...

Varför ska det alltid regna när man är ledig och kan vara ute i trädgården...? Nu vill vi har sol och värme!

Har hört flera som sagt att det är mycket vitsippor i år.

Vårhälsningar
Elisabet

Mia sa...

Jag är likadan när det gäller lågtryck får ont i huvudet och blir trött.
Vi har träd som skymmer solen för mitt lilla växthus men det får nog stå kvar eftersom det är det även är det enda solskyddet vi har.

Hoppas regnet har upphört nu så ni får lite gjort under ledigheten.
Kram Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Idag kommer värmen i allafall där jag bor och det ska bli skönt! Det har ju varit så kalla nätter så därför kanske vitsipperna har hållt sig så länge. Liljonkonvaljblad har börjat komma upp här :-)Jag längtar! Hoppas du får hjälp i helgen med allt ris.
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...