29 maj 2010

Morsdags Molly


I torsdags jobbade Fredrik i Fjollträsk och på vägen hem så hade han lovat att åka till Barkarby och kolla vad Outleten bjöd på i Mollyväg. Mr Odd Molly hade nämligen stuckit in huvudet tidigare under veckan och konstaterat att de fyllt på sitt förråd rejält från hans tidigare besök och nyfiken som jag är så ville jag ju ha en fullständig telefonrapport.

Otroligt nog så fanns det en hel del roligt i min storlek och han tog gott om tid på sig att gå igenom allt ett par gånger så att jag kunde skapa mig en uppfattning om vad som fanns. På väg hem berättar han att han köpt något till mig i Morsdagspresent, gissa om jag blev nyfiken?!Hem kom en godbit från en tidigare kollektion nämligen, Amore Spare Integritas.



# 642 Pointelle rib s/less ~ chalk

Ibland blir jag lite orolig när han köpt något och jag inte vet vad det är, tänk om han kommer hem med något i skrikorange. Vid det här laget borde jag ju veta att jag ju inte behöver oroa mig, han har ju bra smak karl'n. ;-)

Linnet är jättegulligt och kommer att bli användbart som bara den i sommar. Det är så mjukt och jag gillar de äldre kollektionerna som har det stora kollektionsmärket på sig.

Tack älskade Fredrik, ytterligare en Molly till min samling!


I helgen är jag själv med mina 3 tonåringar och vi ska färga hår och ögonfransar samt klippa äldsta sonen. Fredrik är med sina barn, inklusive Musen så klart, på släktträff neröver någonstans med lekar och annat trams. Jag är sååååååååå glad att jag hade giltigt skäl att vara hemma. *hihi*


Önskar alla därute en riktig mysig och härlig helg, se till att ta hand om er!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Har ett grått linne i det materialet. Väldigt mjukt och skönt. Gud vad skönt att slippa leka, jag hatar sånt och får ångest av det! Kram

Ingrid sa...

Åh din Fredrik är nog världens bäst Odd Molly Fredrik :0) Mer sådan åt folket!!

~Livet i byn

Mia sa...

Ett så sött linne ser ut att vara skönt till sommaren. Han har verkligen bra smak på kläder din man.
Men vilka söta små kattungar du visade innan hur mysiga är inte dem. Jag skulle nog sitta och titta på dem hela tiden om jag hade en liten kattkorg med söta små kattungar.

Hoppas ni får en mysig kväll tillsammans med klippning och färgning.

Kramisar Mia

Jenny sa...

God Morgon Vännen!

Säger det igen, din Fredrik är verkligen en drömprins!! O sån bra smak han har, linnet är jättefint! Jag gillar oxå de där äldre kollektionerna från Odd Molly!

Ha en härlig söndag! Här ska vi snart åka o hjälpa brorsan att flytta!

Kraam Jenny

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så gulligt av din man. Jag behöver nog också öppna ett loppis. Jag tror att jag har bytt ut alla prydnadssaker nu.
Kram Anette

andi sa...

Hejsan!
Vad roligt att få det man vill ha!!! :)
När man handlar på outlet, hur mycket billigare är det då? Jag skulle vilja köpa nåt men min pennigpung ekar...
Jag har en fin Odd Molly-blus som jag aldrig använder, den är SÅ fin, men inte på mig :(

Härligt med mys/kvalitétid med sina barn :)Jag kan tänka mig att det bara blir roligare ju äldre de blir då man kan hitta på mer saker som man själv tycker är kul att göra :)Fast det är ju såklart underbart med småttingar oxå :)

Hoppas du får en fin Morsdag!

Kram

Ingrid sa...

Hoppas du haft en fin morsdag, här har det varit kallt och lite blåsigt. Hoppas ni haft bättre väder.

~Livet i byn

Unknown sa...

Helt rätt! Det är inte jag som klipper gräsmattan här;) Hur i hela friden "råkar" mam få hem en jeansjacka med lurv från Tyskland?! Förklaring, tack! Kram

Sofia sa...

Jag var på Barkarby i torsdags, Sambon skulle på Maskinexpo på flygfältet där så jag såg min chans! Köpte 2 fina kjolar! ur samma kollektion som din present!

Helena sa...

Kika in hos mig - överraskning!!!
Kram Helena

Anonym sa...

Hej Dalkullan där,

Din blogg är superskön och varm och hemtrevlig och och och... Kommer tillbaks såklart!

Agneta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...