26 maj 2010

Kattungarna ~ 1 vecka


Nu har det gått en vecka sedan de små liven föddes och de växer så klart som ogräs. Tyvärr dog en kattunge till efter en dag, något måste ha varit fel med den för den ville inte dia utan bara pep hela tiden.

I alla fall så fungerar allt bra med Winston och kattungarna nu, även om hon beter sig som en riktig tonårsmamma som hellre är ute på kul än tar hand om sina barn. ;-)

Kattungarna har fått arbetsnamnen Odd Molly & Odd Fellow efter könsbestämning av mig och den här gången är det inga tvivel om att det är en han och en hon. *hehe*

I dag tänker jag inte "tjöta" så mycket utan ni får titta på bilder i stället.


~ * Odd Fellow * ~


~ * Odd Molly * ~


Nu väntar målning och annat för mig, hoppas ni har det bra så här mitt i veckan!

14 kommentarer:

Jeanette sa...

Vilka söta!! Gulliga namn du valt. :)

Carinale sa...

Sötaste sötaste små sötnosar :)
Jag vill gärna ha en katt eller två, det vill inte Perre :(

Kram
/Carina

Ingrid sa...

Mmmm...vilka söta små liv :0)Flera av våra tikar har haft tonårsmammestuk när de haft valpar.

De ville helst att JAG skulle ta hand om dem ALLTID!! Blängde på mig som om de tänkte "Jag har då inte bett att få dem, det var DU som ville ha dem..."

En försökte gömma dem under pläden och ruva på dem som en höna. En annan fick panik när de kröp runt...

~Livet i byn

Ingrid sa...

Jo, jag blir fort trött. Men får kompensera alla tidiga mornar genom att lägga mig lite tidigare. Man får ha en stor portion självdisiplin och inte fuska för då orkar man inte. Men jag försöker vara i säng före 22:00 tiden på vardagarn i alla fall.

~Livet i byn

Jenny sa...

Hihi! Du borde utfärda sötvarning på de här bilderna:) Guud vad gulliga de är Odd Molly och Odd Fellow!! (coola namn oxå;))


Ha det bra på Gammelbo!

kraam Jenny

Unknown sa...

Meeen vilka små godingar ohhhh så sugen man blir! hihihi Sötnos! Förstår precis vad du menar dock. Jag själv är också en liten "periodare" och kan ändra stil helt från ett år till ett annat. Ibland från en dag till en annan. Beror lite på humör och livssituation. När jag jobbade som butikschef var det baaaara kostymer och idag hade jag inte satt på mig en kostym om jag så fått pengar för det hahah :D Just nu vill jag ha bekväma plagg som jag känner mig lös och ledig i. Blir väll så när man springer efter ungarna hela dagarna :D Angående kommentarerna så är jag precis likadan. JAg vet själv hur glad jag blir över kommentarer och försöker därför kommentera så mycket jag bara hinner med hos er tjejer också. Kram hjärtat!

Unknown sa...

Gud vad söta! Kram

Mormors Veranda sa...

Åhh vilka små raringar! Sååå söta!
Jag skulle också vilja ha en katt, men hundarna är inte lika förtjusta i den tanken, tyvärr.
Fint skrivbord du fått tag i & många andra spännande grejer :)
Ha de gott! Kraam Ingela

bakom berget sa...

Men så gulliga! Det slår mig plötsligt! Det var jättelänge sen jag såg en kattunge...i verkligheten alltså!
Oj, va kul ni kommer att ha av dom små krypen, ett tag framåt nu. Mysigt när dom börjar knalla omkring.
Ha det gott!
Kram Åsa.

andi sa...

Å, så söta! Man ser att det kommer bli riktigt ståtliga kissemissar när de har utvecklats ännu mer :) Så sorgligt när de dör :( Naturen är hård ibland...

Kramar

Handgjorda drömmar sa...

Vilka godingar - hur söta som helst!
Kram Marie

Anonym sa...

Å snutte!!!! Vilka goa! Men var det inte tre som överlevde? Vad hände?
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

Stina sa...

Så gulliga de är.:-) Kramis Stina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Jag har tänkt på dina kattungar du måste fortsätta att visa utvecklingen. Mamman och kattungarna är så söta.
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...