27 september 2010

Shopping i Borås


Shoppa är alltid kul och jag har sålt lite prylar på Tradera den senaste veckan för att få lite fickpengar till mig och Musen. Mest gick till henne förstås, det blev lite leksaker men även en tunnare jacka och 2 par vinterskor.

Till mig själv/hushållet inhandlades en våg från Dulton, jag har en timer i samma serie och såklart i samma färg. Jag älskar de här retrogrejorna och egentligen har jag sett en köksvåg som de säljer i England som jag hellre ville ha men hittade den ingenstans på nätet där de sålde utanför Storbrittanien.

På samma affär som jag köpte vågen reade de köksmuggar och vi behövde verkligen sådana då vi inte hade mer än max 2 lika hemma. Jag satsade stort den här gången och köpte 10 stycken för jag gillade verkligen utseendet på muggarna och de såg ut att vara goda att dricka ur vilket är något som är mycket, mycket viktigt.

Sen besökte jag Faith, affären som också hade mollysar. Där inhandlades det ett vitt armband från Humanity. Jag har sedan tidigare att brunt men har länge önskat mig ett vitt.

Slutligen fick jag också en liten vit sjal från märket Love Forever, den passade så bra till kläderna jag hade och jag kände mig lite avklädd i halsen.

Ja lite pengar fick det rulla i Borås men så har jag ju varit flitig med auktioner på Tradera. Nu ska jag samla pengar till nästa resa, det blir Emmaboda och Glasriket i oktober. Men då vill jag nog att vi bor i Kalmar för i Emmaboda skulle jag aldrig kunna tillbringa 3 dagar i rad, då blev jag tokig.

Nu blir det natti natti mina vänner! ;-)

4 kommentarer:

Stina sa...

Fina saker du har fått tag på.
Ja, det var lika bra att öppna bloggen när jag kände att namn och allt blev till och det kändes bra.
Nu blir det lite lättare för alla.
Kram Stina

Unknown sa...

Sjalen är jättefin, har faktist tittat på en sån jag med! Kalmar är en jättemysig stad. Där tillbringade vi vår första semester ihop, S och jag. Vi var på medeltids-marknad på Kalmar slott bla...Kram!

Anonym sa...

Ja du fick tag på en del fina saker =) Visst känns det bra när man kan sälja lite och få in pengar på så vis. Håller på att plocka ihop lite grejer för försäljning men jag hyr nog in mig på någon loppis då.
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

Carinale sa...

Hej där, men blidde det ingen Molly i Borås???
Å väntade ju tydlien förgäves på en lite outfitbild på dig därifrån (i värsta fall kunde du väl köra en kapning...).
Men du, om du ska till Emmaboda så får du hålla lite utkik på en del saker åt mig :)

Kram
/Calea

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...