17 september 2010

Kaninprinsessan


Förra fredagen kom min lilla Gullemus farande till mig och var förtvivlad, hon försökte nämligen att klä en Mailegkanin i en barbieklänning. Det gick så klart inte men hon envisades och ville att kaninen skulle vara prinsessa.

I ett mycket svagt ögonblick lovade jag henne att sy en klänning till kaninen i helgen som kom. Sagt och gjort, på lördagen åkte symaskinen fram och med rester från Johannas balklänning lyckades jag under svett och tårar knåpa i hop en klänning.

Så nu är allt frid och fröjd, Mailegkaninen har blivit en prinsessa.


I onsdags var jag hos gulliga Linda och klippte mig. Jag är verkligen jättenöjd, har fått tillbaka min älskade frisyr igen och börjar sakta känna mig som mig själv igen. Ännu mer underbart vore det om kroppen kom tillbaka till mig igen också. ;-)

Tack Linda!

På tal om något helt annat så ska jag följa med Fredrik till Borås 3 dagar i början av nästa vecka. Jag har lokaliserat en Mollybutik som ligger mitt i stan som heter Fait. Om någon har koll på var det kan finnas fler eller har några andra tips om vart jag och Esmeralda kan ta vägen på dagarna så får ni gärna lämna en kommentar. Tips på bra heminredningsbutiker vore heller inte att förakta.

Vill också önska alla glada därute en kanonhärlig helg! Här i Gammelbo blir det lugnt i helgen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Va söt kaninprinsessan blev! Hoppas du får en bra minisemester.
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

Sofia sa...

Vilken fin klänning du gjort! Pillrigt kan jag tänka mig... Jag tycker att kaninan ska ha en x-stitch med! Jag har inte varit till frissan sedan juni förra året... Kanske skulle boka tid i Linde:) (Jag har säkert "tjänat" ett par OM på mitt långa hår!)

Unknown sa...

Ohhh vilken lyx att kunna klippa sig hos Linda! vad roligt. Kaninen blev ju en supergullig liten sessa!! Hoppas allt är bra med er annars? Här är allt bra. Lite sleten.. Märks att man inte är van vid att jobba fulla dagar. vi är helt slut på kvällen ungarna och jag hahah Amatörer :D ;)

Mia sa...

Tack för din alltid så trevliga kommentarer. Kaninen blev ju så söt i den lilla prinses klänningen.
Om det inte vore så att vi har alldeles för mycket leksaker hade jag nog också köpt på mig en Maileg de är så söta och möblerna likaså.

Önskar dig och familjen en riktigt trevlig helg
kram Mia

Carinale sa...

Hej bästaste Marrebönan!
Klart jag ska ha en härlig helg, jag har det härligt mest hela tiden - utom när jag är ledsen, vilket tack å lov inte är varje dag :)

Japp å egen domän har jag, coolt va :)
Eller faktiskt har jag två, båda pekar ännu så länge till bloggen, inte direkt världsklass men bättre än inget.
Känner du någon supersnitsare på hemsidor ;)

Nu ska jag fixa till mig för kvällens restaurangbesök.

KRAAAM
/Trollarina

Unknown sa...

Jag kan inte för mitt liv sy en rak söm på maskin, beundrar alla som har den talangen! Fin blev kaninen i alla fall:)
Ha det så bra på minisemester i Borås! Kram!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men ååh en sån bedårande klänning du sytt till Mailegkaninen!!

Hoppas ni har det trevligt i Borås! Missa inte Pinocchio statyn!!

Kraam Jenny

Carinale sa...

Hej hej GULLEDEJ!
Vad roligt att dra iväg på en minisemester, hoppas att du hittar en massa spännande saker, bor på lyxiga hotell och äter fantastiska hotellfrukostar.
Sköt om dig - hörs
Kram
/Carina

å hälsa winnaren hehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...