13 september 2010

Lite nya mollysar


I dag visar jag några av sommarens mollysar som tillkommit i min garderob. Mitt favvotroll Carina vill att jag ska visa mig iklädd mina mollysar men eftersom jag på intet sätt har en modeblogg så kommer detta inte att ske. Jag har alltid hatat att vara med på kort så ni får i fortsättningen också nöja er med att endast se bilder på kläderna.

För att stilla din nyfikenhet Carina så kommer jag att våldgästa dig i Stockholm och bära någon skapelse från OM. Det blir när det passar någon gång med Fredriks jobb och ditt nya upptagna liv. ;-)

Jag vill gärna visa mollykläderna på ett litet annorlunda sätt än de visas i andra bloggar, jag vill försöka visa detaljerna som är en av anledningarna till att jag älskar OM. Hur kläderna ser ut på finns det så många andra bloggar som visar, titta i så fall in till vackra Katinka. Hon bär upp de flesta av kläderna på ett elegant vis.

Första mollysen har jag skickat efter från Sid and Sally i somras. Den är underbart vacker och ska få följa med mig till Borås nästa vecka. Jag ska nämligen följa med Fredrik i 3 dagar och passa på att njuta av staden. Det blir lite deja vu för mig då jag följt honom dit 2 gånger tidigare, senast när hade jag Esmeralda i magen så det är ju ett tag sen.

# 447 Tutu t88 - white

Den andra mollyn kommer från min älskade Mr. Odd Molly. Eftersom jag varit förkyld så länge ville han uppmuntra mig för en och en halv vecka sedan. Då tog han en sväng förbi outleten i Barkarby och kom hem med det här vackra linnet åt mig.

Kvalitén är underbart silke blandat med viskos och bandet som jag fotograferat på baksidan kan även knytas fram.

Är det någon som har namn eller produktbild på linnet så skulle jag bli jätteglad om ni mailar mig. Kollektionen är i alla fall Amore Spare Integritas.

# 685 Unknown


That's all for today folks, nu ska jag återgå till min strykning. ;-)

Hoppas ni har vackrare väder än vad jag har!


10 kommentarer:

Jenny sa...

Hello Dear!
Görsnygga! (på ren Göteborgska;))! Fina bilder du tagit på dem!
Jag undviker oxå helst att hamna på bild,hihi!

Ha det gött i Borås nu!

Kraam från oss på Kråkered

Tina sa...

Så fina saker och vilken underbar man du har. SÅnna presenter får ju vem som helst att må bättre.

Kramar

Unknown sa...

Tutun är ju för jäkla fin! Vill se den på! Linnet har jag haft i mörkblått, så fint det med. Kan inte hjälpa till med namn tyvärr. Vi ses på onsdag:) Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Maria!
Hittade dig genom Jenny på Kråkered. Oj, vad många fina Odd Molly kläder du visar. Jag har en tunika, men vill gärna ha fler.
Ha det fint!
Kram Susanne

Carinale sa...

He he, men din fegusling fick man inte så några kläder 'live in action' ;) ok får väl hålla tillgodo med dina snhygga bilder.
Ang. tuttblusen så testade jag den i somras och såg mindre begåvad ut i den - verkligen ingentin för mig men gudomligt snygg på andra. Linnet från Barkarby var däremot toppsnyggt även på mig =)

Jag ser fram emot att bli våldgästad av dig framöver och ska nog se till att få en stund över i mitt fullspäckade schema hehe...


Kraam

Anonym sa...

Ja men det hade varit kul att se dig mannekänga.......Jättefina kläder!
Strykning, ja usch den högen växer försöker att glömma bort den men rätt som det är finns inte så mycket kvar att välja bland i garderoben.
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

Jenny sa...

Hej Vännen!
Tack för din krya på er hälsning hos mig!

Här gäller soffa o myskläder idag:)

Kraam från oss på Kråkered

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Snyggt!
Det som är riktigt roligt är att pyssla om hemmet och handla ;-) Annars är det så mycket som ska göras som man inte tar itu med.
Kram Anette

Mia sa...

Många fina detaljer finns det på Odd Molly kläderna och många bilder blir det om man vill få med alla.
Så snällt av din man att köpa med ett linne och ett fint sådant.
Önskar dig en trevlig vecka
Kram Mia

Carinale sa...

Ha ha, utan att på något sätt framhäva min synska sida så tror jag att jag kan lista ut vem i familjen som gillar vilken färg bäst (shame on you ;)

Kraaam
/Troll

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...