20 september 2010

Padda på besök


Titta vad jag hittade i källaren förra veckan, visst är den söööööööööt?! ;-)

Det är en liten paddbebis, alltså inte en groda vilket gör att den inte är så hoppig utan satt lugnt och fint i min hand och tittade. Den var så gullig så jag ville knappt släppa ut den.

Först var jag så klart tvungen att visa Esmeralda och Emmis, Musen blev förtjust och ville hålla i den men Emmis trodde väl inte jag var klok. Vilken morsa kommer upp till ens sovrum med en padda i handen. Han vägrade att ens titta på den lilla sötnosen.

Borås i all ära men nu börjar jag längta hem. Vi har vandrat gata upp och gata ned nu och shoppat en del, mest till Esmeralda. Själv har jag fått ett vitt Humanityarmband, en cremefärgad Dulton köksvåg samt 10 nya muggar till köket.

Har besökt Borås mollybutik Faith men jag vet inte om det var något att hurra för. De hade inte så mycket och nu tittade jag inte på vartenda plagg men det jag tittade på fanns inte i storlek 4 i alla fall. Nu skulle jag inte köpa något nytt ändå men tycker det är tråkigt när inte alla storlekar finns.

Nä ärligt talat, nu längtar jag hem till Gammelbo. De här dagarnas shopping har fått mig nöjd för ett bra tag framöver, i alla fall till i oktober då vi ska följa med ned till Emmaboda och Glasriket. Där finns ju Kosta Outlet där det finns mollysar. ;-)

Musen och jag ska ta en liten promenad till Pinocchio i dag sen blir det hemfärd när Fredrik slutar jobbet.

Här i Borås ser vädret ut att bli fint och jag önskar alla mina läsare lika vackert väder!


5 kommentarer:

K. sa...

Hej Maria, och tack gulliga du för fina kommentarer och pris. Lovar att kolla på det. Hoppas du kommer ifrån Borås snart! Kram

Carinale sa...

Men suck, det är ingen supershoppare i dig - det läser jag de ;)
Nåväl, jag kan förstå att man längtar hem när man varit borta i några dagar, fast att kalla Borås för storstad vettetusan hehe...

Jag älskar att resa fast längtar alltid hem, skulle kunna drista mig å säga att jag är något komplex host host.
Sköt om dig
Kram
/Carina

Unknown sa...

Jag hade INTE tagit i det djuret:) Borta bra men hemma bäst heter det ju! Kram

Carinale sa...

Jag älskar paddor, har många gånger känt mug synonym med en padda :)
Å javisst var stövlarna fina!
Köpte dem till det otroliga priset av 549:- på Din Sko, de kommer väl inte hålla för all tid och evighet men för det priset räcker det med den här säsongen.
Kram
/Carina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vi har små grodor i trädgården så när man klipper gräsmattan är det nästan obehagligt, man är rädd för att skada dem.
Ha en bra torsdag!
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...