24 januari 2011

Här borde jag ha varit.......

för att fortsätta med taklisten som ska målas 2 gånger till för att vi ska kunna tapetsera till helgen.

Här har jag varit...

och tittat på tv. Till mitt försvar kan jag säga att jag har strukit under tiden. Den senaste veckan när jag varit förkyld har jag benat av en hel del tvätt som legat i strykhögen.


Bildbevis


Jag vill ha mer energi och längre dagar så jag hinner och orkar med allt jag vill, i morse snoozade jag i 45 minuter. Sen ringde Fredrik på väg till Arlanda och då vaknade jag äntligen till, han är nämligen i Köpenhamn i 3 dagar. Och nej, han ska inte besöka Mollybutiken igen. ;-)

I kväll är det hämta-Emmis-på-skolankväll, då sätter jag på Musen pyjamasen under overallen och borstar tänderna på henne innan vi åker. Oftast somnar hon på vägen hem så Emmis får bära upp henne i sängen när vi kommer hem vid 20.30-tiden.

Har ni märkt vad det blir ljusare för varje dag som går? Underbart, men när det är så ljust så syns ju alla otvättade fönster och allt damm som virvlar omkring inne.

Önskar alla en härlig start på veckan!

8 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad flitig du varit med strykjärnet:) Penseln hinner du ta någon annan gång, hihi!

Visst är det härligt att dagarna blir längre! Jag tänkte på det idag när jag gick ut från jobbet, då var det fortfarande ganska ljust:)

Ha en trevlig vecka på Gammelbo!

Kraam Jenny

Fröken Abbe sa...

Vad fin din trästrykbräda såg ut att vara! Är den gammal eller kan man få tag i sådana?
Kram

andi sa...

Hihi.. ja man vill mer än man orkar ibland, så sant. Och vad en riktig förkylning kan vrida ur en! Man kan bli riktigt slut.

Din Latte som du har på sidan, den ser bra god ut :)~ Har du inget bra recept höll jag på att säga, men hur gör du din Latte?

Nu har du den där fina texten i bloggen igen! :)

Sänder en stor energikram!

Unknown sa...

SITTER du och stryker! Och tittar på TV samtidigt, multitasking på högsta nivå;) Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Vad flitig du har varit trots förkylning. Vilka högar!
Man ska faktiskt ta det lugnt när man är förkyld så måla får du göra sen.

Visst börjar det bli ljusare men mycket damm är det.

Hälsningar från en annan förkyld!
Agneta

Designe sa...

Haha, jamen då har du ju varit duktig ändå!:) Vilka högar du fått till av strykta saker!
Jo, jag tänkte på det här med fotografering. Jag fotar faktiskt typ aldrig med stativ, har ett men det är mest nerpackat i en låda...tyvärr..för man kan ju få till väldigt fina bilder med stativ men jag är lite för rörlig för det :)...så mina bilder på bloggen är faktiskt fotade UTAN stativ. Det är ju först nu man börjar få till lite fina bilder tycker jag för det har ju äntligen börjat bli ljusare precis som du skriver. Så härligt! Idag verkar det dock bli lite småmörkt och mulet. Igår kväll spöregnade det då jag jobbat kväll och skulle åka hem...inte kul..tur att man bara behövde köra inom stan!

Ha det bra i veckan! Kram :)

Rosor och Pioner sa...

Vad duktig du varit med strykjärnet, själv har jag tvätt från flera månader tillbaka som ligger
på en stol och stirrar stint på mig. Avskyr att stryka men nu börjar det bli tomt i garderoben så jag måste nog fylla på den.
HA en bra dag och krya på didg.
Kram Susanne

Stina sa...

Härligt! Jag gillar att stryka. Man får lite värme och kan koppla av lite.;-)
Ta hand om dig nu gumman. Kram Stina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...