21 januari 2010

FORMEX - Here I come NOT


Jag skulle, som nybliven företagare, ha besökt FORMEX- mässan. Nu blev det inte så pga ändrade planer, vi ska nämligen isolera och lägga golv i grabbarnas rum. Musen åker till mormor, morfar och Pipen i morgon och sen hämtar vi henne på söndag. Med andra ord räknar vi med att få en hel del gjort i helgen. =)

För er som inte vet är jag nybliven företagare till Gammelboden. Jag ska nämligen inreda uthuset till en gårdsbutik som ska sälja antik och lantlig inredning. Det kommer att bli en butik med både möbler, nytillverkad och antik inredning med lantligt stuk. Det är meningen att jag ska ha öppet 2 dagar i veckan och tanken är att besöken dit kommer att vara planerade. Gammelbo är inget man "råkar" passera när man är ute och åker. ;-)

I alla fall så har jag en massa idéer men först måste jag tömma uthuset och renovera lite grann, taket måste lagas på ett ställe bland annat. Detta är inget jag tänker börja med förrän till våren och för tillfället har jag en del annat att göra, måste ju sätta mig in bokföringen.

Jag har i alla fall mutat in både domännamn och bloggnamn. Får se när jag tar tag i den biten, hemsidan blir i första hand en vägbeskrivning som senare kommer att utökas till att visa möbler till försäljning. Går allt vägen så blir det öppning någon gång i höst och kanske blir det lite försäljning via nätet i framtiden, vi får se. Drömmen är förstås att kunna sälja Odd Molly.

Tills dess så nöjer jag mig med att sälja Odd Molly på Tradera så länge. För er som liksom jag vurmar för OM så har jag en Spoiler Underskirt st. 4 i rose ute samt ett par Haight Pants st. 3 i chalk. Har en hel del andra annonser också, främst inredning och jag fyller på hela tiden, det är mycket som måste väck. Annonserna finner ni här.

Önskar alla en skön torsdag och hoppas ni får tag på det ni önskar ur Mollys Vårkollektion som börjar finnas i butikerna just nu.

7 kommentarer:

Peggy sa...

Jag kan förstå att det inte känns så där jättekul att sätta sig i bilen och åka många mil för att träna....Vad härligt med en dröm att kunna sälja Odd Molly ! Det skulle allt vara något :-) vad kul att du fick din Field....idag :-) ja nu har jag äntligen hämtat ut mitt paket och som tur var så passade den :-)
Kram!

Anonym sa...

Formex mässan är så himla trevlig! Jag var där varje år då jag jobbade på Lamplagret. Man får massor av ideer och inspiration, men det brukar väl vara en på hösten också tror jag! Kram Carol

Unknown sa...

Carol: Jag har bara hört en massa positivt om Formex och ville så gärna åka dit....men men som du säger så är det igen i höst och då ska jag dit *basta*

Ha en mysig helg med grabbarna!

Kram

Unknown sa...

Hej!
Är lite sugen på Chrysalis minigown också, men jag tycker att den är liiite dyr. Vill gärna se den irl först. Får väl ta en sväng till Smultrongården eller Heaven och klämma och känna lite!
Ha en bra helg du med! Kram

Carinale sa...

Hej Maria!
Snabba ryck må jag säga, sånt gillar jag :)
Måste säga att du har en fantastiskt fin blogg, blir så avis på alla som är duktiga som du.
Mailar dig angående koftan.
Ha en fortsatt bra helg.
/Carina

Helena sa...

Va roligt med en egen butik. Det vill jag ha med. Skall bli roligt att följa din uppstart av företaget.

Livet i byn sa...

Jag väntar också på Fonda, skulle inte ha någon men så tyckte maken annorlunda ;0)Har skrivit om det i OM-bloggen. Visst har du fått inloggningen? Annars skickar jag den omgående till dig.

Mitt stora intresse är inredning och det går faktiskt att hålla fint även med sex hundar innne.

Spännande med nytt golv för er, vad blir det för fint?

~Livet i byn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...