26 januari 2010

När jag skulle göra frukost i morse......


......så möttes jag av detta. Det värmde verkligen i hjärtat. *kär*

Han har nämligen åkt till den kungliga hufvudstaden för att jobba och kommer inte hem förrän på onsdag kväll. Sen jobbar han förvisso hemma i två dagar och det är jätteskönt.

I helgen så var vi ju helt barnfria och skulle isolera och lägga golv. Allt tar ju som bekant längre tid än man tror. Så här såg det ut på lördag förmiddag när vi hade kommit en liten bit på väg.

Lagom till vi kommit fram till slutet av första isoleringsvändan så var vi tvungen att flytta hela högen med golvplankor som befann sig mitt på golvet. När vi gjort det kunde vi fortsätta med en vända till. När halva söndagen hade gått hade vi kommit så här långt.

Golvet var lite trixigt att få dit, alla plankor var ju inte precis hundra raka men till slut hade vi lyckats få dit dem skapligt bra. Golvet ska lutbehandlas så att det blir ljusare och sen oljas tror jag, ev med något vitpigment i, vi får se. Jag måste sondera marknaden först. I alla fall så är jag nöjd med hur golvet blir om än stel i ryggen och öm i knäna. =)

I går var jag och hämtade ett paket....kan berätta att innehållet luktade sååå gott, mer om det i nästa inlägg. ;-)

Muuusig tisdagskväll på Er alla!

4 kommentarer:

Helena sa...

Så där har det sett ut hemma hos mig med i perioder. Det är det värsta jag vet att inte ha något golv. Men sen blir det ju så fint!
Hoppas få se lite bilder när det är klart.

Unknown sa...

Kan det vara en Fonda?! Den luktade sanslöst gott! Tona själv du, men ge fan i saxen snälla;)Kram

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej Maria!
Åh vad romantiskt med en liten love-note i flingorna!!:) Så fort jag såg bilden ropade jag hit sambon o sa att kom o titta här vad vi kvinnor vill ha:) Han såg lite skeptisk ut först, trodde väl att jag skulle visa ett dyrt smycke eller nått men när han såg vad det var kunde han inte låta bli att le och säga att det var gulligt gjort!!

Hihi, jasså sonen skapar sudokufusk?? Ja, det förstör väl det roliga tycker jag oxå:)

Pentespelet finns inte på nätet utan är ett brädspel. Man lägger ut små olikfärgade glasbitar på en rutmönstrad bräda. Det går ut på att man ska försöka ta motståndarens bitar så att han tillslut inte har några kvar!

Vad fint erat golv kommer bli sen när det är klart!

Ha en trevlig onsdag!

Kram Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...