19 januari 2010

Vardagsliv i Gammelbo

Hejsan!

Ute på landsbygden händer inte så mycket för tillfället. Vardagslivet har sin gilla gång, Musen på dagis, Emmis i skolan och jag här hemma med tusen saker att göra. Måste försöka strukturera upp min vardag så att jag ser att jag får något gjort. När man springer och gör lite här och lite där så är det aldrig någon som märker att man gjort något, knappt jag själv fast jag vet. ;-)

När jag flyttade till Gammelbo för 4 år sedan så blev jag väldigt glad över att finna en stor rejäl matkällare. Tyvärr så hade man inte insett potentialen med ett gammaldags matförråd tidigare utan matkällaren var full i skrot och mögel. Första sommaren här så släpade jag ut alla saker inklusive inredningen i trä. Tvättade väggar och tak med målarsoda och målade allting vitt, det var mycket målning men definitivt värt besväret då resultat kom snabbt. All inredning i trä skrubbade jag ute med vatten och såpa, det blev så ljust och fint och dessutom luktar såpa så rent.

Hyllorna av metall målades med Hammeritfärg i silver för det håller tills f*n löser av en. Sen var det bara att flytta in igen och första sommaren hade jag både potatis i lå'ren och lök hängande på väggen. Under senare hösten till våren är det kallt som i ett kylskåp, nu senast när det var minus 20 grader ute var det nollgradigt. På sommaren kan man inte förvara kylvaror där men den slukar en hel del andra kökssaker och flaskor. Jag är verkligen tacksam för min matkällare, husets enda klara rum. *ler*

I helgen har ytterligare ett år av mitt liv passerat och det var väl ingen jättehändelse direkt. Min mor och Lasse var pliktskyldigast hit och åt lite chokladtårta som jag snodde ihop på förmiddagen. Min äldsta dotter Johanna är jätteduktig på att göra cheesecake och hade fixat en sådan på lördagskvällen som vi också frossade av på söndagen.

Av älsklingen fick jag ett paket med hudvårdprodukter från Clinique på morgonen när jag vaknade och gissa vad jag fick av min mor, jo hudvårdsprodukter. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka budskapet, de kanske tycker jag börjar bli gammal och rynkig och behöver smörjas lite. ;-)

Nu ska jag fortsätta fotografera och lägga in auktioner på Tradera och sen efter lunch är det takmålning som gäller.

Se nu till att ha en riktigt härlig vecka!

6 kommentarer:

Peggy sa...

Grattis i efterskott :-) ja hur ska man tolka det där egentligen ;-) fast lite "smörja" mår man alltid bar utav ;-)
Ha en fin dag!
Kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Halloj!

ja,, grattis lär man ju säga då!!! :)

festligt att du skriver om matkällaren, precis där har jag varit idag. Vi har två och de har tömts med skrot och fyllts med ...hmmm, a lite nytt skrot så att säga! ;)

ha det gott!
Kram Hanna

Joel & Jossan sa...

Grattis i efterskott !!!!! Ert hus har potential, tror det kommer bli hur fint som helst ! Jag gillar stilen !

Evalena sa...

Halloj! Tack för snabbt svar igår.Jag mailar dig i em/kväll, beroende på vad lillprinsen tillåter....2,5 år. Ja du fattar tror jag. ;-)

Kram på dig!

Anonym sa...

Grattis, grattis! Åh vad lyxigt att få hudvårdsprodukter, det skulle jag med behöva. Jag är torr runt ögonen och känner mig som en skrutt! Jag tror att huset kommer att bli kanon fint, måste snart ta mig en tur upp till er! Kram

Unknown sa...

Tackar tackar!

Du är sååååååå välkommen så!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...