31 januari 2010

Jag har fått en award

av supergoa Katinka som har en underbar Odd Molly-blogg. Den är väldokumenterad, uppdateras ofta och Katinka bjuder verkligen på sig själv och sina kunskaper om kläderna. Det är inte bara jag som uppskattar din blogg ska du veta.

Nu kan jag väl tycka att jag inte är rätt människa att få den här awarden då jag känner mig som en riktigt nybörjare, har ju bara bloggat sen 1 januari. Men trots det så är jag ju helt klart oerhört stolt och glad över att hon skickade den vidare till mig och jag ska se till att jag förtjänar den. =)

Med awarden så följer några förpliktelser, man ska nämligen berätta 7 saker om sig själv och sedan ska man lämna awarden vidare till 7 personer. Ja, här kommer lite om mig som ni kanske inte visste innan:

  1. I mina unga år jobbade jag i blomsteraffär. Jag har alltid gillat blommor och min mormor brukade kalla mig mullvad när jag rensade eller satte potatis åt henne för jag älskar verkligen att hålla på med jord och växter. Mormor förresten, lever och frodas, blir 89 år till sommaren och har mindre antal gråa hår än vad jag har.


  2. Jag har en fil.kand. i Informationsteknologi, nu tror jag dock aldrig jag kommer att jobba med it men jag har alltid användning för det jag lärt mig, nu senast när jag började blogga och insåg att jag var tvungen att gå in direkt i html-koden för att ändra teckensnitt bl. a.


  3. I ungdomen var jag hårdrockare och dessa takter sitter i så till den milda grad att lyssnar jag på radion så blir det Rockklassiker 106,3. Favoriterna är Queensrÿche, Metallica, Sonata Arctica m. fl.


  4. På tal om musik så har jag en syster som legat etta på Trackslistan, Madonna på tredje plats. *ler*


  5. Min vurm för gamla saker är i bland så stor att jag nästan tror att jag är född på fel århundrade.


  6. Jag ogillar starkt färgen orange och det har jag gjort så länge jag kan komma ihåg. När jag var liten målade och ritade jag väldigt mycket och jag kan komma ihåg att jag ofta som riktigt liten ordnade färgerna efter vad jag tyckte om dem och orange kom alltid sist. Så chansen att jag skulle köpa något i den färgen är minimal.


  7. Slutligen så vill jag berätta om att jag bara älskar böcker, både som inredning för att dekorera med och att läsa. Jag äger jättemånga böcker och vi har ett rum som ska bli bibliotek i huset för min sambo är också bokmal. När jag peridovis läser så blir det allt från kiosklitteratur till faktaböcker via skönlitteratur skriven på gammelsvenska till nutidens deckarförfattare.

Att skicka awarden vidare till 7 personer var lite klurigare och allra helst skulle jag förstås vilja skicka tillbaka den till Katinka som jag tycker verkar vara en supergullig tjej som jag tror att jag har mer gemensamt med än bara Mollysar. Jag väljer några och antagligen så har en del redan fått den här awarden då de hunnit blogga både ett, två och flera år.

  • Vackra Ingrid med bloggen Livet i Byn som är liksom jag både intresserad av inredning och Odd Molly. Hon har glimten i ögat och är dessutom en inspiration för mig då hon minskat avsevärt i vikt och jag känner mig sporrad att kämpa för att få en smalare och starkare kropp. Dessutom visar hon så fina Mollybilder i sin hemliga Mollyblogg till vilken jag har tillträde, känns nästan som när gubben är med i Frimurarna. ;-)


  • Söta Stina med bloggen Lilla Kullan är en blogg jag beundrar, hon har så mycket att ge åt oss andra trots sjukdom. Hon visar vackra inspirerande bilder från sitt hem och bjuder på kärleksfulla, humoristiska berättelser från sina gulliga familj där det verkar finnas så mycket värme. En kvinna jag önskar jag kännt irl.


  • Jag vill också skicka awarden vidare till gulliga Hanna i Det Stora Grå Huset, nu tror jag nog hon fått den här awarden flera gånger om men jag tycker att hon behöver lite uppmuntran nu när hon tänker uppfylla sin dröm, att starta eget. Jag tror verkligen på henne och jag förstår precis hur hon känner då jag själv håller på att starta upp ett företag inom inredningsbraschen. Hanna jag lovar att jag ska komma till dig och handla, ge inte upp!


  • Jenny som befinner sig Hemma på Kråkered förtjänar verkligen en award, hon tar sig nämligen tid att komma hit till mig och lämna kommentarer trots att hon själv har en jättestor blogg med massor med besökare. Det får mig att känna mig jättespeciell. =) Nu tror jag att hon är en sån människa som tar sig tid för andra och jag är nog inte den enda hos vilken hon lämnar genomtänkta inlägg. Jenny är verkligen supergullig och har en blogg som jag gillar att läsa då den är personlig och handlar om lite allt möjligt men har inredning som en röd tråd.


  • Peggy med bloggen Peggygirl är en snygg, tuff brud som klär sig så vackert i Mollysar. Hon har dessutom en stor portion humor och hon förtjänar den här awarden som en uppmuntran när hon ska börja sitt nya jobb. =) Grattis till jobbet vännen!


  • I Det Vita Dårhuset bor den lilla gulliga tjejen Erica och jag förstår inte hur den kvinnan orkar. Hon grejar, donar, möblerar om, renoverar, snickrar, pysslar och har världens vackraste hem. Fyra barn varav 3 är i värsta lekåldern och en liten Noel som precis tittat ut här i dagarna. Jag har följt hennes blogg och jag är förundrad över hur hon orkat. Trots mycket elände som förföljt henne under hösten så lockar de flesta av hennes inlägg till ett stort skratt, den tjejen har verkligen en underbar humor. Något säger mig att hon har en underbar familj som stöder henne.


  • Slutligen skickar jag awarden vidare till söta Theodora med en blogg med samma namn. Du har en härlig klädsmak och man blir verkligen inspirerad av att läsa din blogg. En annan anledning till att hon får den här awarden är att hon visat intresse för mitt företag och det är något som gjorde mig verkligt glad. Tack vännen!

Självklart skulle jag ha kunnat fortsätta den här listan i alla evighet, ni skulle bara se hur många länkar på bra bloggar jag har under mina favoriter....jag fortsätter att besöka dessa bloggar och inspireras och njuta.

En liten bild ska det bli i dag också, den är från i onsdags då Mr Odd Molly stod och stekte pannkakor och helt plötsligt fick vi strömavbrott. Det varade i flera timmar och vi hade till och med gått och lagt oss när strömmen kom tillbaka. Nu tycker jag vanligtvis att strömavbrott är mysigt och bilden är från min röriga köksbänk och lite kornig pga mörkret och min envishet att inte använda blixt. ;-)

Ha en fortsatt mysig söndag så ses vi till veckan!

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack allra ödmjukast och för de väldigt fina orden!! Värmde gott ska du veta :0)

~Livet i byn

Peggy sa...

Tack så jättemycket jag blir sååå glad för de fina orden !
Tacka för ditt erbjudande om hjälp med kodning, jag hör av mig om detta om det inte är så att jag hittar det perfekta bloggtemat som jag kan ändra i lite som jag vill :-)
Ha en härlig Söndag!
Kraaaam!

Jenny sa...

Hej gulliga du!
Åh tack för awarden och de jättegulliga orden om mig och min blogg! Sitter här med ett stort leende i ansiktet och några små tårar i ögonen:)

Jag skriver till många men bland alla jag har kontakt med finns det några som man liksom känner direkt att det klickar med, du är en av dem:)

Vad kul att få veta mer om dig, ser att du oxå var hårdrockstjej i ungdomen, jag med, hihi! För mig gällde Iron Maiden, Mötley Crue och Def Leppard bla! (jag o bästisen gick omkring med de obligatoriska jeansjackorna med ryggmärke på 80-talet, vad tuffa vi tyckte vi var:))

Nu blev jag ju nyfiken på vem din syrra är som legat 1:a på Trackslistan??!

Ha en härlig söndag söta Maria!

Kraam Jenny

Stina sa...

Åh, så söt och snäll du är. Så fina ord.*snyft*
Tack gulliga. Ja, jag har fått den där förr. Men jag är tacksam ändå du gulliga gumman.:-) Kram Stina

Peggy sa...

Men Maria !! vad är det du säger ?!?!? Man United !! skäms på dig ;-) Nu gick det ju inte vägen för "mitt" Arsenal idag men nästa gång så...;-) Sebastian är ett fint namn som vi båda verkar gilla :-)
Sov gott!
Kram!

Unknown sa...

Vill också veta vem din syster är?! Är lite glad och tacksam att man bor i "stan" när jag ser strömavbrottsbilden! Kram

K. sa...

Tack snälla söta du! vad fint du skriver och vi delar vår vurm för böcker ser jag. Underbart! Tusen kramar till dig!

Helena sa...

Tack snälla goa du. Som jag sagt innan, jag hjälper dig med allt jag kan gällande företaget.
Sitter och spånar på vad jag ska berätta om mig och det är inte helt lätt.

Jenny sa...

Hej Maria!
Wow, var din syrra med i Troll, "Jimmy Dean" minns man ju:) Kul att ha en "popstar" i familjen,hihi!

Ha en bra dag!

kraam Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...