1 januari 2010

Nytt år - Nya möjligheter

Så var det då äntligen dags att infria ett av nyårslöftena, jag ska börja blogga. Med största sannolikhet kommer jag att ändra utseende på bloggen ett antal gånger i början tills jag hittar rätt. Just nu är jag mest irriterad över att jag inte riktigt fattar hur jag ska göra för att ändra.

Bloggen kommer att handla om alla mina intressen och ja det är rätt många. Huvudinriktningen kommer nog att bli heminredning och renovering då det är något som tar en stor del av mitt liv just nu. Jag bor nämligen i ett stort hus som vi håller på att bygga ut och renovera. I dagsläget finns det inte ett enda rum som är klart. Hmmm, jo möjligen matkällaren då. ;-)

Som jag sa så har jag rätt många intressen och mer om dessa kommer så småningom. I stället tar jag och tittar tillbaka ett dygn till gårdagkvällen. Min käre sambo stod för maten denna snöiga nyårsafton och jag hade bara att kliva upp ur duschen efter att ha lögat mig och 3-åringen. När vi kom upp var det bara att sätta sig vid ett dukat bord.



Till förrätt hade han gjort Lax- och räktoast. Huvudrätten bestod av Fläskfilé i chutneysås med hasselbackspotatis och efter det serverades vi Chokladpannacotta med vanlijglass och jordgubbar. Måltiden var rent ut sagt gudomlig.

Hoppas att ni hade en lika angemän nyårsafton som jag hade.

1 kommentar:

Unknown sa...

Välkommen till bloggvärlden, kör så det ryker....kram F

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...