6 januari 2010

Molly fryser *brrrrrrr*

Gissa om jag blev lycklig när det i mailen damp ned en förhandsinbjudan till Odd Molly 50% rea från Smultrongården, det fanns bara ett litet orosmoln. Min sambo som varit hemma och arbetat över hela jul/nyår måste just precis denna dag åka till Stockholm. Detta faktum gör att jag måste ta med mig 3-åringen på rean.

Ja, vad är det med det då tänker förstås ni?!......

Min lilla söööööta 3-åring är mer vild än tam och lyssnar överhuvudtaget inte på vad man säger. Visst, det händer att hon sköter sig när vi är i affärer men det kan också bli fullständig katastrof och jag blir alltid enormt stressad av att ha henne med när det är något speciellt jag vill titta på.

I alla fall så kom då dagen D och just denna dag visade termometern nästan 20 grader minus. Men inget stoppar mig från Mollyrea och vi klädde oss varmt och åkte till Smultrongården. Väl där försökte jag i lugn och ro titta igenom vad som fanns utan att stressa upp mig allt för mycket av dottern, vilket inte är så lätt. I alla fall lyckades jag få en Mollyklänning med mig därifrån, en #810 Everywhere Dress i chalk samt ett par ullstrumpor i dark powder.





Undrar om det kalla vädret månne haft någon inverkan på mina val av kläder? ;-)

Jag är i alla fall mycket nöjd med mina nya Mollisar. Kan tillägga att även Musen fick något med sig hem. Musen är mitt smeknamn på 3-åringen, det är en förkortning på Gullemus. Hon valde själv en liten ängel i vit lera samt lyckads pilla av plasten på ett träpussel av kuber, varpå det också fick följa med hem.

I dag har jag inte satt min fot utanför dörren för här är isande kallt och jag är inne och pysslar.

Hoppas ni har det varmt och gosigt!

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja men du, det där var inget dåligt fynd. Man kan ju nästan gå över lik för den klänningen!!

~Livet i byn

smultrongården sa...

Hej Maria!
Vad kul att du kunde fynda:))
Alltid lika skoj att glädja riktiga entusiaster. Nu hoppas vi att vi blir mer aktiva i klubben detta år...
Ha det gott!¨
Kram Eva

MonaA sa...

Visst är det roligt när man kan fynda! Verkligen fina Mollisar du fick med dig hem!

Och här är det också kallt! Riktigt kallt! Jag var tvungen att åka iväg och handla lite, annars har vi också varit inne hela dagen. Man skulle vilja kunna ta en långpromenad eller åka pulka med barnen nu när man är ledig och det är så mycket snö, men det är ju helt omöjligt i denna kyla. Nej, mys inne har det varit, och det är inte helt fel det heller.

Ha det gott och må väl!

Kraaaaam!
Mona

K. sa...

Åhh, vad kul att du fick tag i något också! Den där klänningen är enderbar, en riktig keeper! Kram

Anonym sa...

Åh vilken mysig klänning! Jag tror att du påverkades av kylan när du köpte den, men vad gör det! Hälsa det lilla bustrollet Ralda! Kram Carol

Stina sa...

Nää, de där kläderna får du ta och skicka till mig. Bums!:-)
Jättefina! Kram Stina

Tina sa...

Vilken underbar kläning!

Ha en fin dag!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...