8 januari 2010

Verkligheten

Hejsan svejsan!

Det här är min verklighet just nu, grabbarnas rum som står överst på listan att bli klart. Rummet ska delas i 2 rum med en vägg emellan men först måste vi lägga in golvet.

Gårdagen tillbringade grabbarna med att måla vitt på väggarna, inte för att det ska vara vitt utan för att vi ska tapetsera där sedan. För att inte spånplattorna ska sno allt tapetklister så får de sig en strykning med vit matt takfärg först.

Takmålningen är mitt stora just-nu-projekt. Jag har målat 1,5 gånger förutom grundningen och har alltså hälften kvar att göra, tror jag. Vi får se när jag målat taket en gång till om jag tycker att det duger. Vill ju inte reta upp mig på att jag ser de shellackade kvistarna genom vitfärgen. ;-)

I alla fall är jag väääääldigt glad att takmålningen dragit ut på tiden för pärlspont har ju den förmågan att dra ihop sig när den torkar och för en renoveringspedant som jag själv kan det bli mycket förödande. Nu verkar det alla fall gå i lagom takt.

Eftersom jag inte har ett enda rum i huset som är klart är det svårt att visa vackra interiörbilder men jag hoppas att kunna inspirera lite med sådana också i framtiden. Jag kommer att jobba som en tok med grabbarnas rum så ni ska få följa arbetet med de rummen och se hur det blir när det blir klart. När det gäller inredningen har ju grabbarna ett och annat att säga till om även om jag har vetorätt. *ler*

Lite inspiration ska jag i alla fall bjuda på i dag. Kudden kommer från Norrgården i Falun och jag har den på soffan i hallen. Tänk alla ska då kommentera den när de kliver in och alla läser fel. *morr* ;-)

Julälgen säger hej då för den här gången och på återseende nästa jul!

Min orkidé har fått växtfnatt eller kan det redan vara vårkänslor? Den gror i alla fall som ogräs just nu och förhoppningsvis kommer det snart blommor igen.

Hjärtat har Musen gjort på dagis och jag tror nog hon brås på mamma för hon älskar att pyssla på dagis.






I nästa blogginlägg ska jag berätta vad min älskling hittade till mig när han var på Odd Molly-affären i Stockholm där de hade 50% rea. Jag satt nämligen och läste inlägg hos gulliga Molly-tjejen Katinka och där var det en annan Mollytjej, Marie som hade lämnat en fullständig rapport om vad som fanns i butiken. Eftersom älsklingen jobbade i Stockholm i går så ringde jag honom och bönade. Jag ville ju såååååå gärna ha en Onceinalifetime Coat i almost black.

Nu var den så klart slut i min storlek =( men han fick i alla fall lite andra Mollysar med sig hem och en av bilderna ger en liten sneak peak. Mer om detta i morgondagens inlägg, för nu väntar fredagsstädningen på mig!

Se nu till att ha en riktigt mysig helg!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha....mina vedermödor hos OddMolly, det ser jag fram emot...

Kram

F

Tina sa...

Spännande!

kram

Unknown sa...

Hej! Jag sämre last än Odd Molly kan man ha, eller hur! Trevlig helg! Kram

Therese sa...

Hej!

Är själv kulla, med släkt i Rättvik. Har ett halsband från www.saraoroth.com/ som det står Kulla på. De är många som läser fel där också kan jag meddela. ;-)
Men jag gillar halsbandet massor!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...